fredag 1 april 2016

Gästbloggar på Nordiska Trädgårdar

Foto Tina Ågren

Stolt och glad

Jag gästbloggar på Nordiska Trädgårdar under hela april, något jag är oerhört stolt och glad över. Efterträder ingen mindre än Minna Mercke Schmidt med bloggen Blomsterverkstan som är en gigant inom bloggvärlden och en stor inspiratör. Det ska bli fantastiskt roligt och jag hoppas att många nya läsare skall hitta hit och trivas.




Fullproppad med nya intryck

I år ser jag fram mot besöket på mässan extra mycket eftersom jag missade det i fjol. Det är så roligt med alla mänskliga möten, alla upplevelser och alla balkonger och idéträdgårdar som man inte kan få nog av. Sedan åker man nöjd och trött hem i bussen fullproppad med nya intryck, laddad med inspiration och välmatade kassar.




Favoritbalkongen

Den här prisbelönta balkongen som Linda Schilén skapade på trädgårdsmässan 2014 är min absoluta favorit bland utställningsbalkongerna. Så kreativt med många roliga idéer !

HÄR kan du se hela mitt inlägg från Lindas balkong !


Små omskolade plantor av stockrosen Nigra

Rädda bebisarna

I går kväll fick jag galoppera ut till växthuset precis innan läggdags och plocka in alla "bebisar". Det varnades för frost och i morse var det full vinter här. Penséerna som stått ute var fulla av is men har tagit sig igen när solen kommit fram och värmer. Så nu är snön ett minne blott igen. Tack och lov.




Det roligaste först

Den allra sötaste lilla regnbågslupinen "Mini Gallery Bicolor Pink"  skolades om under veckan och har visat sina första karaktäristiska blad. När det närmar sig frost och snö vågar jag inte ha småplantorna kvar i växthuset men idag bubbar jag tillbaka dom från förrådet igen.

Och nu väntar en ny helg i  växthuset - ut med så mycket som möjligt, sopa och skura med såpa står på schemat. Fast det står ett helt flak med penséer också och väntar på krukning så jag tar nog det roligaste först !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

9 kommentarer:

  1. Börjar med att gratulera. Kul för dig :)
    Jag har en trästege ståendes och din bild på din stege inspirerade mig.. men där jag vill ha stegen kan jag inte plantera Clematis direkt i marken. Tror du att jag kan ha dem i kruka utan att behöva vinterförvara dem köldfritt på vintern? Det borde ju gå.. Hm nu fick du mig att fundera.. tack :)

    Önskar dig en fin helg

    SvaraRadera
  2. Bravo till bloggandet! Ska bli kul att följa. Vilket gympapass att flytta växter varje dag;) Tråkigare gympa kan man ju ha! Även här snöade det i förmiddags - som det aprilväder det ju bör vara nu. Tur att det går över.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad kul med gästbloggeriet! Kan du länka från din egen blogg? Kram Elin

    SvaraRadera
  4. Grattis Isa, vilken ära, det är dig väl unt! Tack för bilderna om vackraste balkongen, jag inspireras och längtar ännu mer!

    Hoppas din helg fortsätter med sol!?
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Sikke hyggeligt her er og fantastisk inspiration tak for det
    Skønt at følge med

    SvaraRadera
  6. Grattis Isa! Vad skoj. Längtar också till mässan, blir en hel dag med dottern, ett årligt återkommande besök.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  7. Välförtjänt minsann! Underbart att få gästblogga denna tacksamma årstid när det händer nya spännande saker i trädgården varje dag!

    SvaraRadera
  8. Jättekul med gästbloggeriet,Isa! Här har vi också haft kalla nätter och alla små blommor åker in och ut. Armarna blir långa som på en schimpans av allt kånkande, men det är det värt:-)

    SvaraRadera
  9. Grattis Isa - rätt person till blogg-uppdraget. Hoppas du skall få en roligt upplevelse.
    Hälsning Helene

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa