lördag 3 oktober 2015

Enkelt, naturligt och rostigt



Glädjs åt det lilla som blir

Har legat några dagar med värk nu när hösten börjar komma på allvar så det var skönt att kunna gå ut och pyssla lite i växthuset idag även om det inte blev så lång stund. Ibland får man vara tacksam över det lilla som blir och inte sörja det som inte blev av.

En kort skön stund i skogen blev det också i dag på förmiddagen med varma stövlar på fötterna som sjönk ner i den mjuka mossan som jag plockade lite här och lite där av för att inte ge ett för stort avtryck i skogen.


Den här rostiga krukan samt en till lite större fyndade jag på antikboden utanför Karlstad som jag skrev om för några inlägg sedan. Älskar det rostiga och det känns extra fint nu på hösten. De överblommade solhattarna tar upp nyansen i det rostiga och blir en fin prydnad i krukan.




Klöverplantan har jag delat i flera delar och stuckit ner bland mossan så den ger ett lite rufsigt, spretigt och busigt intryck.




Tar det som finns till hands

Jag gillar det enkla och naturliga - att ta det som finns till hands just nu. En kotte från skogen blir vacker på mossan under solhatten och klövern som ramar in tillsammans med det rostiga.

Har en känsla av att dom här rostiga krukorna eller baljorna kommer att bli favoriter framöver och jag blev så glad när jag hittade dom i uteboden på loppiset/antikmarknaden.

Nu skall jag vila, lösa dagens korsord och värma kroppen med en kopp rykande hett tee i kökssoffan. Ute väntar flera perenner på att komma i jorden och massor med hinkar och krukor på att tömmas inför vintern men det får bli en annan dag - en dag med mer energi, ork och förhoppningsvis en värkfri kropp.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

12 kommentarer:

  1. Va fint det blev :) Solhattarnas överblommade fröställningar matchar krukan perfekt ! Har också tänkt att jag ska gå ut och plocka mig lite grön mossa...har gott om det här och tycker den är finare även till advent...funderar på att göra mig en höstkrans...men har tyvärr inga nypon i närheten...vi så se vad det blir..
    Hoppas värken minskar

    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Det enkla är oftast det vackraste. Av dig har jag tidigare lärt mig att spara solhattens fröställningar för dekoration till höstarrangemangen. Det gör jag fortfarande. Tack för det.
    Värk och arbeten som inte blir gjorda känner jag till. Jag har en höftled som måste bytas bl a.
    Din inställning är dock skön - att vila och stänga av runtomkring.
    trevlig helg!
    Luna

    SvaraRadera
  3. Du är en mästare att hitta vackra kombinationer. I love it!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Precis så är det man tager vad man haver.
    Rostiga krukor kan man inte få nog av allt passar i dem liksom.
    Ha en skön söndag
    Annika

    SvaraRadera
  5. Ett underbart arrangemang! Bara älskar det!
    Hoppas att du får bättre dagar snart och slipper smärta.
    Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Mycket inspirerande :)
    Jag såg att min lokala blomsteraffär sålde klöver för 10 kronor men köpte ingen för jag visste inte vad jag skulle göra med den... Nu vet jag :D

    //Veronica

    SvaraRadera
  7. Such beautiful flowers !
    Love such natural decorations !
    Greetings

    SvaraRadera
  8. Så enkelt och snyggt! Klövern passar perfekt.
    Hoppas du mår bättre snart!

    SvaraRadera
  9. Underbar kombination. Så fint!
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  10. Otroligt fint! När jag ser dina bilder inser jag att jag inte använt en enda vingklippt solhatt i år - det får det blir ändring på för de är ju så coola!
    Hoppas att värken snart ger med sig. Jobbigt med årstidsväxlingar, själv får jag alltid fula utslag när temperaturen sjunker :-(
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  11. Härlig kombinaton, funderade en stund vad det var för fina rostiga bollar du hade. Solhattarna passar perfekt in.
    Ha det fint!
    Marika

    SvaraRadera
  12. Så vackert det blev i din balja v rost. Ja du vi är många som gillar den stilen. De där fröställningarna var ju så fina till. Min klöver mår inte alls bra s den får jag nog kasta eller kanske klippa ner och gräva ner i vinterförvaring och hoppas på bättre planta nästa år.
    Ha det så gott du kan jag vet hur det är,
    Kram Meta

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa