måndag 13 juli 2015

Patinerad korg för hela året !



Tvärvände bilen vid reaskylt !

Idag var jag och maken på en liten turné till Ludvika och tillbaka. Efter vägen finns det många roliga loppisar och gårdsbutiker att besöka och i Lindesberg fick maken tvärvända bilen och svänga upp vid Bohrs Makeri där det ståtade en ilsket röd reaskylt.

Den här patinerade korgen föll jag pladask för. Passar så otroligt bra in i stilen jag har i trädgården. Just nu får den husera i mormors gamla murkna soffa med lite plantor från Plantmarknaden i Lindesberg där det blev ett snabbesök. Tror det är någon form av njurvinda.




Användbar hela året !

En piedestal i samma stil (visar bilder i något kommande inlägg) ville också följa med hem. Den bönade och bad och jag hade inte hjärta att neka den. Både korgen och piedestalen kommer att hamna i uterummet på baksidan så småningom tillsammans med de patinerade stolarna jag hittade på Österlen.

Till hösten kan jag tänka mig korgen stoppad med mossa och fylld med ljuvlig ljung. Under vintern full med röda äpplen och till våren med ljuvligt söta penséer. Den känns väldigt användbar och jag är supernöjd.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

12 kommentarer:

  1. Väldigt söt. Nästan som den jag har Nu får den nog vara på undantag ett tag för huset är ju borta och allt kan inte vara vid sovstugan
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Härligt när man gör så fina fynd! Stolarna var också jättefina. Blir spännande att få se piedestalen längre fram/ Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Så du hade vägarna förbi mina trakter:) Jo, jag har sett rea skylten också, men har inte varit där sen jul....kanske är det för nära!
    Ser jätte fint ut på dina bilder!!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Den var riktigt fin och användbar, och rea gör ju inte saken sämre.

    SvaraRadera
  5. Hej
    Den sommerkurv er virkelig fin og kan bruges hele året.
    Dejligt fund og passer smukt ind i haven.

    SvaraRadera
  6. Såå jättesöt korg! Och dina stolar från Suckarnas gång var ju verkligen härliga!
    Ja, du har helt rätt om Lillstugans Antikt, det ligger bara några mil från mig. :))
    Det finns många loppisar och antikaffärer i Skåne, jag har min syster och hennes familj i Brösarp och mamma i Kivik,
    så det har blivit en del loppisfynd på Österlen också genom åren.
    Ha det fint och tack för titten hos mig!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  7. Helt klart mycket användbar! Tur att ni vände. Ska bli kul att se piedestalen också.
    Sommarkram
    Anette

    SvaraRadera
  8. Förstår att du föll för den fina korgen, den passade jättebra där! Kul när man hittar något som bara måste följa med hem!

    Ha det gott!
    Gunilla

    SvaraRadera
  9. Den korgen hittade till slut sin plats och soffan fick en trevlig besökare.

    SvaraRadera
  10. Så fint! Ditt fynd passade perfekt där och soffan är underbar!
    Alltid lika kul att kika in till dig...
    Kram Titti

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa