fredag 10 juli 2015

Ett hörn med patinerade stolar och lavendel !



Den bästa av loppmarknader !

På Österlen finns gott om loppisar och höjdpunkten är loppmarknaden i Suckarnas gång varje lördag i Simrishamn. Den börjar redan kl. 07.00 på morgonen och är en riktig folkfest. Här kan man hitta nästan vad som helst och varje år har jag gjort fina fynd.

Så en stekande het lördag efter en delikat långfrukost med hembakat bröd och närproducerade getostar på vårt favorit B&B i Gnalöv gav vi oss i väg och gjorde ett litet stopp på vägen för makens obligatoriska sporttidningar.





Så medan maken pustade i skuggan med sportbilagorna nagelfor jag pryttlar på loppmarknaden och slutligen hittade jag de här patinerade trädgårdsstolarna för ett fyndpris. Så användbara som extra stolar i växthuset eller bara utplacerade någonstans i trädgården med eller utan balja med växter.




Nu j-r skall det bli ordning !

Vår uteplats på baksidan av huset har blivit ett skrotupplag i sommar och hanns inte alls med innan avresan. Så nu har jag börjat med att rensa bort allt ogräs mellan plattorna och inrett ett hörn vid lavendelhäcken. Tanken är att alla gamla trädgårdsmöbler i plast och annat skrot som har samlats skall till tippen så snart som möjligt och att den här platsen skall bli en liten oas.

Har liksom aldrig fått någon ordning på den tidigare och aldrig visat några bilder men nu känns det som att både energin och kreativiteten finns.  Den här början sätter nog stilen på fortsättningen !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

6 kommentarer:

  1. Ljuvliga stolar, helt i min smak! Och du, vilken tur att du har ett hörn kvar av din trädgård att jobba med! Vet precis hur roligt det känns:)

    Idag tror jag vi får sol hela dan!!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Fina stolar, det gäller att ha öga för fynd, din zinkbalja är härlig.
    Ha en fin solig dag!

    SvaraRadera
  3. Tänk vad ett par stolar kan ställa till med Hihi. Nu har du job ett tag till Det finns nog en sån där skräpplats hos alla någonstans på tomten.
    Ha det gott i solen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Det kommer att bli jättebra, fina stolar!

    SvaraRadera
  5. Vackra stolar. Nog är det roligt med loppisfynd. Har precis som du besökt loppisen i Simrishamn men minns inte om det blev några inköp. Är man på Österlen är ett besök på Karnelund nästan ett måste. En helhetsupplevelse när det gäller både mat och boende.
    Fortsatt skön sommar!
    Birgitta

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara stolar du fyndat! Precis sådana skulle jag väldigt gärna vilja ha!
    Men jag har två gamla trästolar att sätta mina krukor på och de får väl duga så länge de håller ihop!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa