fredag 24 februari 2012

Ätliga ting i buketten ... och en kurs att längta till !


En stor inspiratör !

En stor inspiratör på många vis är Minna som har den fantastiska bloggen Blomsterverksta.... jag är säker på att det är många som håller med mig !!

Förutom att skriva galet inspirerande artiklar i många tidningsmagasin och underbara böcker gästbloggar hon också ibland hos Ikea. På den bloggen har hon nu ett inlägg om att blanda vitlök och ätliga ting i blomsterbuketterna ...... naturligtvis blev jag jätteinspirerad och svängde in på mataffären när jag åkte hem från jobbet idag !


Delikatesspotatis istället för majrova... ingen bra idé !

Minna hade vitlök och majrova i sin vackra bukett ... men jag hittade ingen majrova så jag tog delikatesspotatis ... veta sjutton hur jag tänkte där i affären ... det är ju fredag och hjärnan får lätt hjärnsläpp då efter veckans slit ... jag gick nog efter färgen tror jag och delikatesspotatis kom närmast !

När jag hade kommit nästan hem kom jag på att jag hade glömt att köpa trägrillspett att trä upp vitlöken och potatisen på ...men visst hade jag några järnlängder från Panduro som säkert gick att använda istället. Lite vingligt blev det att använda dom istället men ibland har nöden ingen lag när inspirationen flödar !


Personlig bukett, härlig stund i växthuset
och en kurs att längta till ! 

Nja .... inte har den stora likheter med Minnas vackra bukett men den är i alla fall personlig .... och så fick jag en härlig stund i växthuset och användning av den nyligen fyndade loppiskannan !

Dessutom har jag chans att lära mig proffstrick på kursen som Minna skall hålla i maj ... det känns som rena drömmen att få åka på den !!

När jag hade läst om den första gången vaknade jag mitt i natten och bara kände att den kursen MÅSTE jag åka på ... så det första jag gjorde på morgonen var att anmäla mig  ! Det skall bli så himla roligt .... mer om den kan du läsa på Minnas blogginlägg idag ! Det finns fortfarande några platser kvar !

Dessutom måste jag skaffa mig en riktig kamera ... jag har ju ingen systemkamera ! Med värk i lederna har en så stor och tung kamera blivit för tung för mig , men nu har har det kommit ut en ny smidig kompakt systemkamera med samma optik i så nu finns det hopp för skarpa bilder även på den här bloggen i framtiden!

Ha en riktigt trevlig helg !
Kram/Isa

7 kommentarer:

  1. Härligt att bli inspirerad ibland, och det låter underbart att åka på kurs! Själv hade jag den stora turen att vinna Minnas bok, så jag väntar ivrigt på att den ska komma i postlådan! =) (Sedan kanske jag också köper potatisar till mina arrangemang...)
    Ha det fint! /Caroline

    SvaraRadera
  2. Åh, så roligt att få gå på den kursen!!!
    Tycker att din bukett blev jätte fin, även utan Majrova....
    Du får ha en fin helg!
    Kramisar
    Sofia

    SvaraRadera
  3. Allting går att lösa och du fixade till det jätte bra.
    Kul med kursen och lycka till.
    Tycker redan att dina bilder är skarpa nog.
    Ha en skön helg
    Annika

    SvaraRadera
  4. Roligt, fick ett litet fnittanfall när jag förstod att det var en hel vitlök....mycket inspirerande.

    SvaraRadera
  5. Buketten är ljuvlig.. Kul med en kurs...Kram

    SvaraRadera
  6. Men kära Isa, nu blev det helt plötsligt dubbelt så roligt att längta till kursen när jag läser att du också ska gå!!!! Jag trodde att den var full så jag anmälde mig inte först, men sedan såg jag igår att det fanns platser kvar, så nu är jag med!
    Ska glasa in min veranda under mars-april och det blir fin inspiration att åka till Minna några dagar i maj!
    Ha det gott!
    Kram från Växthusmadam

    SvaraRadera
  7. Låter som en jätte rolig kurs!
    Tycker att din bukett blev väldigt fin och kul med potatisen:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa