måndag 12 februari 2024

Nu är äntligen skåpet på plats

 

Äntligen på plats

Tänk att nu har skåpet jag ropade in på aktion landat i växthuset. Vi åkte till sonen i Västerås i helgen och hämtade hem det. Så tacksam att son med kompis hämtade skåpet hos auktionsfirman och fraktade hem det till honom. Inte nog med att han fick hämta skåpet - veckan efter hittade jag en av ABC-damerna av Lisa Larsson hos samma auktionsfirma så han fick rycka ut igen. Nu fick jag hem båda dyrgriparna. Som tur var var skåpet tvådelat så det var lite lättare att frakta.




Magisk fjärilsvägg

Större delen av snön hade smält bort så det gick bra att ta sig ner till växthuset i snöyran. Vi tog överskåpet på skottkärran - maken körde och jag höll kursen med ena handen på skåpet. Med gemensamma krafter fick vi det på plats och idag kunde jag inte hålla mig längre. Måste se hur det ser ut med lite av mina pryttlar i. 

Väggen med fjärilarna är magisk och precis i min smak - tänk att någon har målat och fixat till det här skåpet med decoupage och lämnat in det till försäljning till Effekta som jag precis hade hittat till. Sänder en varm tacksamhet till den personen. 



Torkad krans på dörren

Hade ju sett framför mig hur jag kunde hänga upp kransar på dörrarna som ett tittskåp och det blev ju jättebra med den torkade kransen jag hade i växthuset sedan i höstas. 



Kransen gör sig lika bra på utsidan av skåpet så det kommer att bli så användbart. Hortensia är så vackert när blommorna torkat och håller sig i flera år. 




Tog vad som fanns

Nu var det helt andra saker jag tänkt mig i skåpet men jag tog vad som fanns i växthuset och allt passade ju ändå. Så glad för den vackra franska liljan på utsidan av skåpsluckorna. Det ska bli fantastiskt roligt när jag får fylla skåpet på riktigt i vår. 




Drömmen slog in

Dörren som stod där tidigare i samma färg som skåpet står fortfarande kvar och ska få flytta ut på nya äventyr i trädgården när det blir vår. Det var riktigt kallt och snön yrde när jag tog mig ner till växthuset så jag stannade inte lång stund. Så nöjd med att det blev som jag drömt om med skåpet. 

På onsdag kl. 18.00 läggs ny katalog ut på auktionsfirman fast nu får jag nog lägga lite band på mig om det inte dyker upp något som jag faller helt pladask för. Sonen var lite orolig att jag skulle ropa in fynd varje vecka som han fick lov att rycka ut och hämta hem. 

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

3 kommentarer:

  1. Så fantastiskt fint skåp, det passar ju helt perfekt in hos dig! Jag tycker att det verkar ha samma turkosa nyans som dörren,eller luras bilden?
    Insåg plötsligt att jag helt glömt Trädgårdsfägring och alla mysiga bloggar som samlades där. Nu har jag njutit av att kika bakåt hos dig, du skapar så många fina miljöer, stora som små. Minns din balkong från Nordiska trädgårdar ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anni !
      Tack snälla - det har samma nyansen som dörren och jag älskar den färgen.
      Så kul att du kommer ihåg balkongen från Nordiska, det var en del år sedan. Tusen tack för din fina kommentar - den värmer !
      Ha det så gott !
      Kram/Isa

      Radera
  2. Så flott det ble. Jeg liker veldig godt slike engler, små uskyldige som utgjør en liten detalj i det store

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa