fredag 2 februari 2024

Dukar upp vårlökar på bricka i porslin från GreenGate

 

Frossar i vårlökar

Nu vill man verkligen frossa i vårlökar och idag cyklade jag på elcykeln till Blomstermarken när längtan blev för stor att motstå. Dom har haft stängt hela januari och öppnade i går på 1 februari igen. Deras magiska butiksbesök jag ofta och när jag jobbade brukade jag cykla den vägen hem från jobbet bara för att få livet i bland alla underbara blomster och dra i mig energierna. 



Här sparar vi inte på krutet

När jag lassade in kassen i Trädgårdsateljén och diskat kopparna och tekannan från GreenGate gick jag all in kan man säga - här sparat vi inte på krutet efter en lång vinter. Älskar det blommiga mönstret på porslinet och hade ett samarbete med danska GreenGate när jag gjorde en utställningsbalkong på Nordiska Trädgårdar 2017. 



Värmer mitt längtande blomsterhjärta

Bara att det är lite grönt värmer mitt längtande blomsterhjärta och jag ser fram till när de små krokusarna börjar knopppas och slå ut. Efter väl förrättat värv får de sedan flytta ut i trädgården under det stora buskaget. 



Gick varv på varv

Det fanns hur mycket som helst att välja på i butiken och jag gick varv på varv innan jag langade ner plantorna i kundkorgen. Efter alla besök så känner de trevliga innehavarna Susanne och Agneta väl igen mig och det blev mycket småprat under varven. Här finns en helt annan känsla och trivsel än hos kedjorna. 



Plockade fram fjädrar mm

Jag letade fram lite fjädrar från Hansjö lanthandel som aldrig kom fram i påskas och något ägg trots att det är långt till påsk men sånt platsar alltid i ett arrangemang liksom små grenar från plommonträdet, avklippta duniga vippor från Miscantusgräset och fransk trasselmossa. 



Dukar upp på loppad bricka

Det är praktiskt att duka upp på en bricka som är loppad och nött efter att ha hyst små frösådder under många år. Kommer förmodligen att plocka in brickan till köksbordet så småningom. Det var helt underbart att stå i Trädgårdsateljén och skapa - så tacksam för att jag har den och till våren/sommaren skall jag röja ut det sista av verktyg mm som får flytta in i garaget för att frigöra plats för mina pryttlar, krukor och såattirajler.  

Det var mycket mer som fick följa med hem från Blomstermarken då jag fick feeling bland snittblommorna där man får plocka ihop sin egen bukett och det fanns hur mycket som helst att välja mellan i mina favoritfärger. Så roligt! Mer om det kommer i nästa inlägg.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner - hoppas du får en fin helg !
Kram/Isa

1 kommentar:

  1. Min man som jag byggde mitt liv med i 23 år lämnade mig och barnen utan ett ord. Allt rasade över mig och jag sträckte ut handen till våra nära och kära och ingen kunde hjälpa. Det kom en tid då han ansökte om skilsmässa även när vi inte hade några problem eller någonsin slogs om något katastrofalt. Dr Isikolo kom till min räddning och fixade problemet jag hade med min man. Han återförenade oss igen och han återvände hem till oss. Livet är verkligen mystiskt och jag trodde aldrig att jag skulle uppleva det jag gick igenom men allt tack vare Dr Isikolo som arbetade för mig och försäkrade mig om de positiva resultaten efter 48 timmar som verkligen blev som han lovade. Han kan också lösa dina problem om du kontaktar honom nu. Sms:a honom på WhatsApp honom på +2348133261196 eller mejla: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa