lördag 17 februari 2018

Vårfylld verktygsväska




Så välkomnande

Längtar tills man kan njuta av vårlökar igen i växthuset. För några år sedan planterade jag massor i en gammal verktygslåda jag fyndat på loppis, sedan kunde jag njuta i flera veckor av vårblommande narcisser som mötte upp med sin näpna uppsyn när man närmade sig växthuset - ljuvligt !




Förstärkt resväska

Verktygslådan ser ut som en resväska fast i trä med förstärkta lister runtom. Naturligtvis kan man även ta en vanlig resväska modell mindre och plantera i. Finns oftast till en billig penning att fynda på loppis eller Myrorna.




Drömmer och fantiserar

Den här ljuvliga narcissen doftar fantastiskt och snart hoppas jag hitta henne ute i någon handelsträdgård igen för att fylla verktygslådan eller också sätter jag enbart tulpaner på lök i lådan i år. Underbart att drömma och fantisera hur det skall bli - maffigt vill jag att det ska va!




Planterar ut i trädgården

Vårliljorna planterade jag ut i trädgården när de blommat över, gillar just den här sorten med vita kronblad och gul mitt.





Hämtar kraft

Har hur mycket som helst att göra på jobbet just nu med deadline på bokslut och revision. Då hjälper det att drömma sig bort och planera för lediga eftermiddagar i växthus och trädgård och plantering av välkomnande vårblommor.





Avklippta skönheter

Det finns fler sätt att njut av de här skönheterna. Med avklippta blomhuvuden i en vacker skål fylld med vatten får man en ljuvlig prydnad på matbordet. Det står inte på förrän det är dags för de första söta små tankepenséerna att göra entré - åhh så UNDERBART !!




Svingar boan

Laddar för kvällens mellofest där maken överraskat med både bubbel, mellochips och rosa boa. Håller tummarna för en tjej vid namn Dotter som sopar banan med sin sköna låt (även om jag gillar både Martin och Kalle också, patriot som man är)!

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

3 kommentarer:

  1. Ja minsann veckorna rullar på trist bara att det är så grått ute ingen sol bara snö och regn. Visst det tinar men jag vill ha lite ljus åxå det underlättar så.
    Härlig väska du har och i växthuset håller de sig länge blommorna. ska iväg i morgon till Blomsterlandet och hoppas de har nåt fint att ta med hem.
    Ha en fin söndag
    kram Meta

    SvaraRadera
  2. Så flott med narcissene i verktøykassen, det var et nydelig syn. Ønsker deg en fin søndag. Hilsen Anne-Kristin

    SvaraRadera
  3. Hej Isa!
    Finns väl inget härligare än vackra Narcisser på våren.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa