onsdag 7 februari 2018

En dos sommar




Färdigkomponerad 

Idag längtar jag efter sommarblommor och behöver en rejäl dos för att övervinna februarikylan och vinterledan. Sommarblommor i amplar är så himla läckra och tacksamma. Ibland har jag haft några i växthuset. Just den här tror jag att jag skickade efter från odla.nu som liten samplanterad planta - tre i en som var färdigkomponerad från början.





Lycklig av lila

Sedan adderade jag med en lågväxande luktärt så det blev lite spret på härligheten. Älskar olika lila toner som samverkar. En färg som gör mig lycklig.




Den här tar vi om

Just den här skulle jag absolut kunna tänka mig en repris av. Tror bestämt att det skall bli flera hängande amplar i växthuset i sommar.





Den här med

Det är läckert att hänga upp en ampel i ett träd i trädgården. Det här exemplaret hade jag turen att vinna i ett lotteri på Villaägarnas kväll i handelsträdgården Katrineberg för en del år sedan. Skulle inte ha något emot att få en repris på den med !






Inte sååå långt kvar

Älskade Million Bells - om några månader ses vi igen. Undrar i vilka färgtoner du kommer att dyka upp i den här sommaren och om den dubbla varianten Trixie finns tillgänglig.

Så där ja - nu känns kylan och mörkret lättare att uthärda när man fått en dos av vad-som-väntar- där-framme !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

6 kommentarer:

  1. Ja men precis vad jag också behövde, en härlig boost av dina färglada
    sommarblommor! Som man börjar längta,...!
    Million bells hör till mina favoriter, lika roligt varje år om man hittar någon ny
    färg eller nyans av dem. Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Tack för sommardosen min vän! Idag ska jag plantera om krukväxterna. Det gillar jag... förutom all jord som hamnar överallt!

    Ha det gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Vad fint! Så härligt med bilderna, tack!

    SvaraRadera
  4. Så fint med litt sommer nå. Det trenger vi :) takk for inspirasjonen :)

    SvaraRadera
  5. Ja men snart är vi där...hopplöst färglöst just nu och jag är såååå trött på vinterkyla och gråhet! Dina bilder gör mig dock glad i hjärteroten :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  6. Ja de färdiga samplanteringarna är ett bra påhitt. De dubbla Million Bells ser jag också fram emot. Men det blir lätt för mycket för mig och plottrigt, då jag säljer dem i plantskolan och vill ha en av varje sort!Ha en skön helg - här lyser solen över vita vidder!/monica

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa