lördag 9 november 2013

En gammal, rostig kratta kan också bli dörrprydnad !




Den gamla krattan som tidigare bott i landet, hängande i en rundad armeringsmatta har nu fått flytta in i växthuset och fått en ny uppgift !





Underbart att pyssla till Laleh och tallbarrsdoft !

Krattan har inget hål i skaftet som man kan hänga upp den på utan jag har hängt den i ett snöre istället som håller den på plats.

Det var underbart att tillbringa gårdagens eftermiddag i växthuset och känna på atmosfären och pyssla lite. Doften från tallruskorna fyllde växthuset och Lalehs nya CD snurrade på CD-spelaren medan novembermörkret sänkte sig därute och jag tände ljus överallt och myste !




Även uppe på krattan finns det plats för pynt och lite tillfälligt fick en vit gosig, mjuk tomtenisse flytta in!




Hjärtan som passar in överallt !

De vita hjärtarna har jag samlat på mig vid olika tillfällen de senaste åren. Gillar att de är så diskreta och passar in överallt !

Idag har jag och maken varit på loppisrunda och jag är helnöjd med dagens fynd - visar en annan dag när det är lite bättre med dagsljus för fotografering än den här regniga, mörka novemberdagen !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

11 kommentarer:

  1. Så himla fint och fiffigt och så lätt att variera, nu hoppas jag att jag hittar en gammal kratta i nån bod!
    Ha en skön lördagkväll.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Men åhhh vilket bra tips! Tack! Det blev ju jättefint!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Så fiffig du är. Var får du allt ifrån? Snyggt!!!
    Ha en bra helg, trots mörkret ute. Kram Luna

    SvaraRadera
  4. Vilken bra idé att hänga lite grönt också på krattan! Ser trevligt ut.

    SvaraRadera
  5. It's very nice of you to share this cute idea! I love it! The door looks very inviting and ready for the holidays!

    SvaraRadera
  6. Så enormt snyggt!
    Vilket bra tips sedan.... Jag har ju också en sådan kratta... hmmmm nu vet jag vad jag ska göra tack vare dig :=)

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  7. Så fint det blev! Har en gammal kratta så nu är det bara platsen som fattas. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  8. Vilken grymt bra idé. Perfekt i köket för handdukar, i hallen för nycklar och allsköns prylar. Nu har du verkligen satt igång min fantasi
    och jag hoppas också att jag hittar en gammal kratta....

    Helgkram Elisaberh

    SvaraRadera
  9. Smart. Återvinning är verkligen toppen! Gillar tomtenissen :)

    Och visst är Lalehs musik bra att pyssla och skrota runt med?

    Håller timmen att julstjärnan blommar fint om några veckor. Det ser iaf lovande ut!

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  10. Smart. Återvinning är verkligen toppen! Gillar tomtenissen :)

    Och visst är Lalehs musik bra att pyssla och skrota runt med?

    Håller timmen att julstjärnan blommar fint om några veckor. Det ser iaf lovande ut!

    Kram Tamara

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa