lördag 23 november 2013

Det kom ett mail !

Foto Mia


Hon byggde drömväxthuset !

Häromdan fick jag ett mail från Mia som precis byggt klart sitt drömväxthus. För ett kort ögonblick trodde jag att det var mitt eget växthus jag såg på bilderna innan jag upptäckte tegelstensmuren runt om.

Det var så här jag hade tänkt mig mitt. Det var bara det att vi hittade aldrig så mycket tegel att det skulle räcka till muren runt om och en heltäckande vägg - därför är det så kul att se att Mia förverkligat den drömmen !


Foto Mia


Inviger med glöggmys !

Nu väntar Mia bara på att få inviga växthuset - lagom till sin 30-årsdag med lite glöggmys. Dessutom har hon satt in en kamin och byggt en skorsten på baksidan ... det kan ju inte bli bättre. Nu kan hon ju använda växthuset även under de kalla månaderna.

Visst är det ett helt fantastiskt hus Mia och hennes man byggt ?


Foto Mia


Att inspirera !

Tänk att mitt växthus och blogginlägg om växthusbygget har fått vara med på ett hörn och inspirera till detta vackra växthus !

Det är just det här som är så fantastiskt med att blogga - att få vara med och inspirera andra !
Oj, vilken energi Mia gav mig genom att maila och berätta - hoppas du får fantastiska stunder i ditt vackra hus !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa


6 kommentarer:

  1. Verkligen jättefint!
    Den där känslan av att man inspirerat någon till att bygga är härlig. VI har också fått se två växthus som byggts efter inspiration från vårt. Kul!

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Japp! vilket drömväxthus...=) trodde också först att det var ditt..... he he... men tycket det såg lite kalt ut runt om...
    Kramis, hoppas allt är väl med dig!
    Sofia

    SvaraRadera
  3. Hjälp så snyggt! Ett helt fantastiskt växthus.

    SvaraRadera
  4. O så vackert och jag tillhör ju dom som gärna tittar in på din blogg och inspireras av ditt fina växthus och allt det andra.

    Kram Elisabeth i Högagärde

    SvaraRadera
  5. Åh, vad fint! Så kul att se fler som bygger fina växthus. Snyggt med träpartierna runt dörren. Jag är jättenyfiken på ventilationen - det ser ut som om det finns två mycket diskreta takluckor på varje sida, men jag kan inte klura ut hur de funkar? Vårt växthus är ju ganska likt detta, men just takluckorna är vi inte så nöjda med.
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  6. WOW just ett sådant som jag går och drömmer om....Jag är nog inte ensam:)

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa