onsdag 2 maj 2012

En helt ljuvlig dag !


Total närvaro i VÅREN !!

Idag har det varit en helt ljuvlig dag .... första dan på hela våren med LJUMMA VINDAR  !! Lycka ... att sitta i ruinen och känna en len och ljummen vind mot sin kind ....och kisa mot solen som värmer mina bara armar och bara må bra .... åhh det är det HÄR man har längtat efter hela vintern !!

För första gången verkligen SER jag att Krikonträdet blommar jättevackert och hinner njuta, ta in och vara med om dess skönhet ...


Jacka av eller på ?!

I morse var det handskar på när jag cyklade till jobbet ... och visst sjutton hade jag behövt haft den tunna jeansjackan PÅ mig under jackan istället för i cykelkorgen men det var härligt ändå att få cykla på sopade vägar och bli ackompanjerad av drillande fågelsång !

När jag cyklade hem var det handskar av och den tunna jeansjackan på för då hade temperaturen höjts till nästan 20 grader ! UNDERBART !!


Sprängfyllda tulpaner !

Och i landet grönskar det för fullt  ... tulpanerna är sprängfyllda, knoppiga och krispiga till min stora förvåning !

Har för mig att jag lessnade ur fullständigt på halvvissnade tulpanblad när blomningen var över i fjol och resolut klippte av allt .... men jag var nog flitig med gödningen i stället så något gott fick dom väl med sig ner i jorden till lökarna ... tack snälla för att ni återkommer år efter år ... jag lovar att vara snällare i år !!


Tålamod, tålamod ...

Här har det varit full aktivitet i trädgården de senaste dagarna (även om jag mest sitter och njuter och bara är !) Maken har tvättat staketet med högtryckstvätt och borste ... på båda sidor ... även om jag tycker det är pittoreskt med ett gult staket som sakta håller på att färgas grönt så förstår jag ju att för att det skall hålla så måste man spola rent, måla och hålla efter.

Fast måste det göras JUST NU .... anläggandet av KÖKSTRÄDGÅRDEN och ROSRABATTEN har mycket större prioritet .... i alla fall i min värld !! Tålamod, tålamod ....

Hoppas du också fått njuta av sol idag !!
Ha det så gott !
Kram/Isa

6 kommentarer:

  1. Ja, nu här det härliga tider!!! Oj, så varmt och skönt du haft det idag. De svala vindarna hade jag tagit hand om :-))) Men, idag var en vanlig innejobbardag så det gjorde inte så mycket. Vad dina tulpaner kommit långt. Nu längtar man.

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  2. Jag, som har den stora förmånen att vara ledig varje dag, njöt som du av varenda minut igår! Tänk att man nästan ser hur det växer! Jag ska njuta idag också och så hoppas jag att det utlovade snöblasket förvinner i fjärran...

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Jag brukade aldrig uppskatta tulpaner innan jag odlade min första egna. Nu är jag besatt av dem och, som du skriver, deras krispighet.

    SvaraRadera
  4. Hallå!
    Ja du, igår och i dag har varit alldeles underbara!!!!
    Och visst försöker man njuta så mycket så möjligt... men det finns ju så mycket man vill ha gjort också! Helst på en gång... Det är lika här, maken klipper gräs medan jag tycker det finns mycket annat som är viktigare!!! Som sagt var, tålamod!
    Älskar verkligen hur du tar dina bilder, blir alltid så inspirerad!
    Ha det gott nu,
    kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Det är som en symfoni att dras in i din ljuvliga blogg.
    Lätt...lätt....dansar tonerna in i min själ och gör väl.
    ;o)

    SvaraRadera
  6. Ser helt underbart ut och jag förstår din staketkänsla... Jag menar en rosrabatt...prio 1 :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa