lördag 19 augusti 2017

Hur många ryms i en samling egentligen ?





Är dom tillräckligt många ?

Varje gång vi har varit på loppis eller antikmarknader den här sommaren har maken frågat :

Skall du inte ha en zinkvattenkanna till ? För man kan väl inte få för många .... 

Och jag har vänt och vridit på dom och frågat mig själv och slutligen ställt tillbaka vattenkannan. För just nu då har det känts som att ... tja ... dom faktiskt är tillräckligt många i trädgården.




Kräsen med åren

Med åren kanske jag har blivit lite kräsen  - både med priset och utseendet på kannan. Fast vem vet - sommaren är inte riktigt slut än, kanske jag ramlar över ännu en vattenkanna i zink på nästa loppis. En som både har rätt utseende och överkomligt pris. För visst kan "samlingen" växa och rymma ännu fler !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner - i helgen blir det kräftskiva och växthusmys !
Kram/Isa

10 kommentarer:

  1. ...och jag har inte en endaste en... :o
    Jag blir alldeles varm inombords när jag ser hur vacker trädgård Du / Ni har... och ditt växthus...!!! Jag inser att jag bara har startat i ett litet hörn och har långt kvar för att komma upp i Din nivå, men jag fortsätter sakta men säkert och inspireras av Dig!
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Underbart! Det är som frågan - hur långt är ett snöre? Samla på. Det viktiga är väl att man blir glad av det man gör och blir du glad av dessa kannor ska du ju ha många! Vilken härlig tagetes. Visst har du även odlat en del kryddtages? Ska satsa på den nästa år bland grönsakerna för den är väldigt god som smaksättare i vatten.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Använder du dem eller är de rekvisita? Själv tycker jag att de är fina,men orkar inte lyfta en fylld sådan kanna längre, så det får bli småkannor och helst i plast. Inte fina att se på så de står i de bakre regionerna. Zinkkar och spänner däremot får stå framme för allt möjligt. Sniglar gillar ju inte zink eller någon metall.
    ha en trevlig kväll!
    Kram Luna

    SvaraRadera
  4. För många vattenkannor?? Är det möjligt?! Själv har jag 13 stycken, tror jag, och det känns inte mycket. Kanske har andra personer i vårt hushåll en annan uppfattning...
    Trevlig kväll!
    Hälsar
    Katarina

    SvaraRadera
  5. Nej, det tar tid innan man får för många vattenkannor! Jag har ett par som börjat läcka så min samling går fortfarande att fylla på. Tror nog att du också hittar nån som bara är ett måste rätt som det är.
    Noterar att jag måste plantera mina linnétagetes mycket tätare nästa år. De är inte alls lika fina som dina. Jättetjusigt i din hink!

    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  6. Något måste man ju samla på :) Vattenkannor är min grej också...bra att ha också! Bara det!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  7. Här är vi lika i så många avseenden, för som du vet har jag också pippi på vattenkannor.
    Man vill ju ha MÅNGA! Men precis som du så börjar jag bli snål, hihi!
    Må så gott i ditt gröna sköna paradis!

    SvaraRadera
  8. Åhh! I en samling ryms många fler! Inte på långa vägar är du färdigsamlad på kannor Isa! Go for it, girl :)

    Kramar från Eva-Mari, en samlare, men av annat!

    SvaraRadera
  9. Kan inte tänka mig att man kan ha för många! En samling kan alltid utökas om inte utrymmet är begränsat, vilket det ju sällan är i en trädgård. Vattenkannor eller andra typer av zinkbehållare är ju bara så snyggt. Blir spännande att läsa hur länge det dröjer innan du faller på nytt.
    Må så gott!
    Pia

    SvaraRadera
  10. men jag fortsätter sakta men säkert och inspireras av Dig!


    แคมฟรอก

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa