måndag 21 augusti 2017

Hon ansar blommorna med sin lilla rosa sax



Efterlängtat besök

Vi har varit på efterlängtat besök i Norge under helgen, hos son med familj och i ett av deras äppelträd hänger massor av solcellslyktor och ljusslingor.




Lyktorna är vackra även på dagen och ger ytterligare en dimension till trädgården.




Man får tänka sig

Nu tog jag tyvärr ingen bild när det blivit mörkt och lyktorna tänds tillsammans med ljusslingorna, men kan tänka mig att det blir maffigt att kika ut på.





Ljuvliga lilla F

Lilla söta F, snart fyra år, är ofta tillsammans med sin odlingsintresserade mamma i trädgården och efter lördagens cykeltur tog hon initiativet till att sommarblommorna behövde ansas från överblommat och gick in för uppgiften med hela sin själ.




Egen rosa sax

Med sin lilla rosa sax klippte hon noga av alla överblommade blommor - det var så roligt att se henne ta ansandet på så stort allvar. Jag tror det finns hopp om trädgårdsintresse i kommande generationer !

Ha det så gott alla trädgårdssvänner !
Kram/Isa

3 kommentarer:

  1. Hej Isa!
    Snygga lyktor, och en söt blivande trädgårdsmästare.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  2. Så härligt att se trädgårdsintresset gå i arv. Hon ser verkligen ut att vara koncentrerad på uppgiften. En sån hjälpreda skulle jag behöva.
    Ha det så gott och kram
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Snygga lyktor, och en söt blivande trädgårdsmästare.


    แคมฟรอก

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa