onsdag 16 augusti 2017

Njuter av sensommardagar



Vackra dagar

Vilka härliga eftermiddagar det har varit den här veckan. Att det skulle bli en sån vacker em trodde jag inte i morse när regnet öste ner, maken fick skjutsa mig till jobbet och långa jackan åkte på.

Nu har jag haft båda pardörrarna öppna på växthuset och strosat runt i köksträdgården och klippt överblommat, förbarmat mig över en marockansk mynta som inte blivit omplanterad och rivit upp de sista vallmostråna som till slut såg risiga ut i ett av degtrågen. Avslappningsmusik har strömmat ut från CD-spelaren, fontänen porlat och humlorna surrat - och jag har bara njutit !





Slår till på de billiga

Nu säljs många av de överblivna sommarblommorna ut och när de bara kostar en tjuga så förbarmar jag mig gärna över dom. De kan ju blomma ända till frosten tar dom och det skall väl dröja än några månader. Med omplantering i bra jord och lite långtidsverkande i botten så är dom välförsedda tills dess.





Gillar både färgen och de dubbla blommorna. Har både rosa och mörkröda på andra ställen i trädgården.




Nu är jag inte rädd längre

Nu har mitt silverpäronträd fått sig en makeover i sommar nu när det är JAS-period. Fick lite hjälp av ett gästande trädgårdspar för själv är jag lite för feg att sätta i sekatören. Fast när vi väl kommit igång så var det jätteroligt så nu är jag där och finputsar lite då och då. Jag tror bestämt att rädslan för att klippa till helt försvann och trädet börjar på att få en fin form !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

8 kommentarer:

  1. Ditt silverpäronträd ser fint ut! Ja, man är nog lite väl rädd och klippa ibland. Tur när man kan få lite hjälp.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Ja det har varit några härliga dagar och kvällar nu...och visst är det bara det bästa att skrutta runt i växthuset, klippa lite och dona :)
    Jag skördar gurkor och går och småäter tomater!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Så fin färg på din surfinia, och visst har det varit härliga dagar. Vi har äntligen fått lite regn, så det ser lite bättre ut i rabatterna.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  4. Ja du det börjar synas att torkan har varit svår mot växterna i år. Många fina dagar har jag haft här med nu ska det visst komma rejält med regn i natt och en stund på dagen härligt. I år blir det inga fler växter här men jag brukar åxå tycka synd om de stackrarna som står där och ropar hjälp mig.
    Ha det gott de få dagar som är kvar innan helgen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Hi hi... så gör jag också, alltså köper sommarblommor på rea! =)
    Ha det gott! Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Förstår att du njuter av allt det fina du har omkring dig!
    Må så gott!
    Pia

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa