fredag 22 mars 2024

Småvaser med skira vårblommor på en bricka

 

En bricka att njuta av

Det är trevligt att samla en mängd småvaser på en bricka med vårens första skira blomster i. Hittade några snödroppar i långa perennarabatten som jag trodde att jag flyttat till ett annat ställe i trädgården eftersom dom inte trivdes på sitt ställe. Härligt att uppleva dom på nära håll så här i en mini, minivas.




Återvunna tulpaner

Tulpanbuketten som maken förärade mig för en vecka sedan hade näst intill blommat över och fått tråkiga blad så jag klippte av de stjälkar som fortfarande såg bra ut och placerade i småvaser istället. Återbruk så länge det varar och lite längre njutning. 



Gäng med småvaser

Vid helgens besök på Gillberga Gård Vintage Gammalt & Nytt hittade jag ett gäng med små vaser i olika storlekar - två gröna och flera runda i olika mönster som passade perfekt på min bricka. 





 Älskade brickor

Brickan har jag för mig har ett motiv från William Morris och är köpt på ICA. Älskar brickor med olika mönster och storlekar och fyndar gärna på loppisar. Dom har jag mest använt när jag odlat så dom är rostiga och jordiga. Ser fram mot att fynda fler på sommarens skattjakter. 




Härlig varm färgton

Tidigare i veckan kom maken hem med några vackra franska tulpaner och när jag kom upp i morse var en avbruten som jag stoppade i en rund liten glasvas. De franska skönheterna har verkligen en härlig varm färgton och ett galant växtsätt. 

I går hängde jag mest i soffan, löste korsord (maken hade köpt onsdagens Aftonblad för att han vet att jag gillar korsordet där) mumsat hans kärleksfulla hjärtan från Kaffe & Pralin och vilat efter ett race med uppbrutet köksgolv och kontakt med hantverkare.  Just nu är jag bara tacksam om vi får ett golv att gå på i köket oavsett vad det blir. Hoppas kunna andas ut till påsk i den historien. Fick avboka resan till Nordiska trädgårdar när kroppen inte orkade. Hälsan går före allt annat. 

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

2 kommentarer:

  1. Så fiint! Älskar dina små arrangemang och minivaserna är så gulliga.
    Så synd att du inte kan besöka Nordiska trädgårdar som jag vet du ser fram emot varje år. Jag har inte varit dit sen jag flyttade från min trädgård.
    Ta hand om dig och se framåt... mot våren! Och ett nytt köksgolv.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina bloggvän !
      Yes - nu ser jag bara framåt ! På måndag får vi förhoppningsvis golv igen i köket och jag är bara tacksam.
      Ha det så gott !
      KRAM/Isa

      Radera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa