torsdag 14 april 2022

Ha en riktigt härlig påskhelg !

 


Försmak av passionärslivet

Har varit ledig hela veckan och det är helt underbart - en försmak av passionärslivet som ger mersmak. Helgens snösmocka har nästan helt försvunnit och jag har börjat klippa ner perenner i rostiga rosenrabatten när det varit soliga dagar. Det är magiskt att få trädgårdera igen - som jag längtat. Allt trädgårdsarbete är roligt när man äntligen får sätta igång igen. 

"Det är det här som är livet" tänker jag där jag ligger på knä, klipper och njuter av solen och små yra bins surrande och fjärilarnas dans över scillorna i rabatten. Nu lever livet igen !

Ha en riktigt härlig påskhelg alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

7 kommentarer:

  1. Glad Påsk Isa!
    Vilket vackert collage.
    Kram /Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marika !
      Tack fina du - hoppas du får en riktigt härlig påskhelg !
      Kram/Isa

      Radera
  2. Så härligt Isa! Och du har så rätt... passionärslivet är helt underbart! Men passa på att ligga på knä medans du kan. För just knäna är det första som brukar knota!

    Glad påsk!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Eva-Mari !
      Ja man får passa på medans man kan - tycker det är värre att komma upp när man väl har kommit ner. Får säga som Magnus och Brasse - är det något mer man kan göra när man ändå är där nere ?
      Ha det så gott fina bloggvän - en riktigt härlig påsk önskar jag dig !
      Kram/Isa

      Radera
  3. Jamen så är det! Det där med knäna kom som ett brev på posten, aj aj...
    Vackert collage och hoppas din påsk var/är härlig!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Titti !
      Ja, usch ja - nu har jag ont överallt efter all nedklippning av perenner. Tur det finns naprapater !
      Påsken har varit fantastisk, nästan FÖR solig och varm. Vi pustar på uteplatsen och parasollet har kommit fram.
      Hoppas du har/får en riktigt fin påsk härliga bloggvän!
      Kram/Isa

      Radera
  4. Jeg har også hatt fri hele uka og det er herlig. Særlig med så flott påskevær som har vært nå. I morgen får jeg starte opp litt i drivhuset. Da er det skikkelig vår da!

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa