söndag 2 januari 2022

Möter 2022 med livskraft, lust och glädje


 

Livskraft som pulserar och andas

Livskraft är ett ord som kommer till mig så här på en av 2022 års första dagar. Och vacker lavendelfärg. Tror det skall bli ledmotivet till livet 2022. Blir så lycklig av ordet livskraft. Det är något med det ordet som vibrerar på hög energinivå och ger liv. Som aldrig stangnerar. Det är absolut det värsta jag vet - när allting står stilla och ingenting rör sig. Det är då allting självdör. Nej, livet skall pulsera och andas. Energin skall röra sig och kärleksfullt lotsa mot nya mål och utmaningar.



Sänder ut önskningar

Inför 2022 har jag flera önskningar - nyårslöften ger jag inga. Däremot sänder jag ut önskningar till det nya året. Och ber till Moder Jord. Jag ber om lust, nyfikenhet och glädje. Lust att skapa installationer, berättelser och målningar, nyfikenhet att hela tiden gå vidare med ett öppet hjärta och att ta emot det som kommer i min väg med glädje. Hand i hand med vännen livskraft möter vi 2022 med kärlek och tillit.




Förväntningarna

Jag har skyhöga förväntningar på 2022 - tror aldrig att jag har haft så stora förväntningar på något år tidigare. Det är nu jag skall lämna det gamla invanda och kliva in i det nya lite okända. Ser för min inre syn hur jag kliver upp lugnt och stilla på morgonen och välkomnar dagen med yoga och meditation för att sedan bege mig ut i trädgården och botanisera loss. 

2022 är året när jag äntligen skall orka med trädgården så som den förtjänar. Utan stress. Utan bara i symbios. Jag skall lukta på blommorna som tjuren Ferdinand och verkligen vara i min trädgård jordad till kropp och själ. Trädgården skall åter igen bli min målarduk och jag ska måla på ett helt nytt sätt med nya penseldrag och nya färgtoner. Åhhh - det är så spännande !
 


 

Egenbakat och lagat från grunden

Jag vill baka mitt eget bröd och det skall vara en självklarhet att det finns egenbakat till frukosten. Det är verkligen livskvalité för mig. Även om det fortfarande är svårt med det glutenfria.  Jag skall laga mat från grunden och bjuda min man när han kommer från jobbet på eftermiddagarna. Han har stöttat mig i min sjukdom, servat och överraskat med Antik & Auktion, hämtmat och blomsterbuketter när jag legat utslagen så jag orkat ytterligare en dag. Nu vill jag ge tillbaka med kärleksfullt lagad mat som ger honom kraft och energi att orka med sin dag.



 

Som en kärleksfull omfamning

Det skall bli helt underbart att tillbringa mer tid i trädgården och njuta av den. Den förtjänar en kärleksfull omfamning och kreativ skaparglädje. En helt ny fas i livet öppnar sig och jag står alldeles i början av den. Ljuvligt. 



Vill plocka massor av buketter

Jag önskar att Blomstergården blomstrar för fullt sommaren 2022 så jag kan plocka in blomsterbuketter flera gånger i veckan och bara njuta av. Blomsterfakiren kommer att användas flitigt - kanske investerar jag i flera. 



Ösa kärlek över växthuset

Våren 2022 är året när växthuset repareras för framtiden. Flera gånger har glasrutorna på taket rutschat av och det är dags att lägga om hela taket samt se över alla snickerier. Letade snickare hela 2021 utan att hitta någon som ville åta sig jobbet. Nu är året när allt skall lösa sig. Vill kunna njuta många år till av växthusliv. Och dessutom slippa ångesten över att rutorna skall ge sig av. Ett träväxthus fordrar mycket mer skötsel och omvårdnad än vad jag har orkat med de senaste åren men nu när jag skall jobba mindre kommer den att få det. Innan året är slut kommer jag inte att jobba alls. Efter ett helt yrkesliv säger jag adjö till debet och kredit och välkomnar ett liv som passionär. Det skall bli ljuvligt.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner - hoppas dina önskningar går i uppfyllelse under det nya året som ligger framför oss !
Kram/Isa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa