måndag 17 januari 2022

Kliver in i färgernas magiska värld

 

Vårblommorna lyser upp

Blir så glad varje gång jag går ut i köket sedan jag flyttade ut julen från brickbordet och inhandlade lite vårblommor. Dom lyser verkligen upp köket och varslar om att våren finns där framme och väntar på oss. Så trösterikt.




Små vita skönheter

Dom här skönheterna kostade bara 15kr/styck och passade precis i den rostiga lådan jag fyndade till jul. Den passar ju att ha framme hela året och fylla efter säsong. Nu har jag glömt vad dom här små godingarna heter men det spelar ju ingen roll, huvudsakligen att man njuter av dom. 




Passar i flaskorna

Papegojtulpanerna som har en tendens att bli lite tunga i huvudet passade bra i flaskorna i den franska flaskhållaren som jag hittat från ett besök på en fransk antikmarknad. I dessa tider känns det närmast som ett mirakel att drömma sig tillbaka till och längta till. Någon gång i framtiden kommer det absolut att ske igen. 




Färgglädje

Primula i glädjefulla färger vill jag alltid ha den här tiden på året. Den är så full av liv även om den inte håller så länge så är den färgstark och ger så mycket just nu.





Vill bara måla

Något annat som också är fullt av liv och färg kom med posten häromdagen - nämligen boken till min digitala målarkurs, "Skaparglädje" med Anna Karolina Larsson . Så omsorgsfullt inslagen.  Helt magisk bok och kursen är fantastisk. Så roligt tror jag inte jag haft på flera år. Kursen går ut på att ta klivet in i färgernas värld och bara vara där utifrån sitt hjärta. Att bara måla utan att bry sig om vad det ska bli för det behöver inte bli något. 

Jag hittade en tapetrulle ute i förrådet från när huset byggdes som jag klipper bitar från och målar på - då kan man bara leka och leka tänker jag göra i fortsättningen av det här livet. Dessutom målar man inte med pensel utan med allt möjligt annat som spacklar, tandborstar, svampar - så rolig och spännande resa.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner - lev ditt liv från hjärtat och gör det som ger dig energi och glädje !
Kram/Isa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa