lördag 15 januari 2022

Investering att köpa tulpanchock till sin fru

 

Så värd en egen dag

Tulpanens dag i dag 15 januari - så härligt och det är den verkligen värd, den här fantastiska blomman som livar upp januarimörkret med sin friskhet och krispighet. En touch av våren som man så väl behöver den här tiden. 



Uppträder i olika skepnader

Det finns ju så många olika skepnader hon uppträder i och en del blir man verkligen förundrad över som den här skönheten på bilden. Maken gillar ju att förära mig tulpanchocker och det här en av alla maffigheter han överraskat mig med under åren. 




Får ett långt tulpanliv

Är det mildväder under vårvintern överlever hon i veckor i växthuset där det är lagomt kyligt för ett långt tulpanliv. Just de här tulpanerna hade flera knoppar på varje stjälk som slog ut efter hand. Så roligt att följa. 



Fransiga skönheter i grupp

Det finns ju fransiga skönheter också som gör sig så bra i grupp i den loppade soppterrinen. Tror vi haft fisksoppa i den en gång för länge sedan och därefter är det tulpaner som gäller varje vinter och vår. 



Dubbla favoriter

De dubbla är nog mina favoriter alla kategorier - som står länge och slår ut sakta. Står dom inne i huset försöker jag ställa ut terrinen i förrådet (numera trädgårdsateljén) där det är svalare så håller dom längre.




Famnen full av inslagna blombuketter

Maken insisterar att köpa blommor till sin fru inte är en kostnad utan en investering och jag är så tacksam att jag har en man som tänker så klokt. Blir lika glad varje gång han står där i dörren med famnen full av inslagna blombuketter och det är dags att öppna härligheten och bli överraskad.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner - njut av livet och krispiga tulpaner !
Kram/Isa

2 kommentarer:

  1. Hej Isa!
    Vilka fantastiska tulpanbuketter du visar. Undrar om den gula är samma sort som jag fick med mig från trädgårdsmässan ett år. Har aldrig haft en tulpanbukett som blommade så länge.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
  2. Ja där kan man snacka om investering! Underbar man skulle jag säga ;)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa