lördag 21 december 2019

Julledigheten är här !



Dagar utan måsten

Nu har äntligen julledigheten börjat efter en hektisk och intensiv höst. Det är knappt jag fattar att en massa lediga dagar väntar runt hörnet. Dagar som kan fyllas av massor av bokläsande, långa sköna sovmorgnar och kärt umgänge. En och annan pyjamasdag hoppas jag pricka in också - underbart att vakna och känna att idag gör jag precis som jag vill och äter när jag vill från kylskåpets underbara värld. Dagar utan måsten. Kravlösa och fria. Att hämta kraft och energi ifrån.




Bunkrat upp med böcker

Har bunkrat upp med historiska romaner från 1700-talets Stockholm av Anna Laestadius Larsson - serien börjar med "Barnbruden". Har redan kommit halvvägs och det är så roligt att läsa om kvinnohistoria - det är man inte bortskämd med. "Barnbruden" handlar om kvinnorna vid Gustav III:s hov - från hertiginnan med sina hovdamer i de kungliga paradsalongerna ända ner till de trasiga avträdesungarna som hade hand om det verkliga skitgörat på slottet.




Inte så långt kvar nu

Någon snö har vi inte just nu som på bilden - jag passade på när det kom tidigare under veckan. Vilken skillnad det gör med lite pudersnö som lyser upp. Nu är det inte så många vintermånader kvar innan vi går mot vår igen. UNDERBART att tänka på !

Önskar dig en riktigt skön och påfyllande julledighet och en riktigt God Jul !
Kram/Isa

7 kommentarer:

  1. Njut ordentligt av ledigheten!
    God Jul och Gott Nytt År till dig också.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. God Jul till dig med!
    Skönt med lata njutardagar!

    SvaraRadera
  3. God Jul Isa!
    Härligt att det vänt och går mot ljusare tider!
    Ser fram emot samvaro under jul men också att ägna mig åt en bokhög i pyjamas. Njuter av att ha båda pojkarna hemma över julen.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. God jul till dig också! Ja nu ser vi verkligen fram emot våren!

    SvaraRadera
  5. GOD fortsättning på julen och bra boktips också! Tack :)
    Vinterkram från Titti

    SvaraRadera
  6. God fortsättning och gott slut på 2019! Visst är det härligt med dagar som inte är inplanerade. Själv njuter jag också av 'semester' från odlande och trädgård men i takt med att ljuset återvänder kommer nog trädgårdslusten tillbaka.
    Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa