söndag 1 december 2019

Adjö november



Jag har vaknat i ottan och förbannat ditt mörker

Tänk att gråa mörka disiga november 2019 en dag tog slut ! Jag har tampats med dina dimmiga morgnar på väg till jobbet på cykel. Jag har vaknat i ottan och förbannat ditt mörker. Jag har översköljts av trötthet redan vid 15-tiden när mörkret åter sänkt sig. Du har intagit trädgården och invaderat växthuset med din ogästvänliga råhet men nu är det över för i år!

Ett sätt att överleva november är att pyssla och skapa och gudarna ska veta att jag skapat och tänt massor av ljus för att mota bort mörkret. Tänk att vi överlevde november i år med - vilken lycka !

Några veckor till och sedan vänder hela härligheten och vi går mot ljusare tider. Nya frökataloger och frönyheter knackar på och sedan är vi igång igen mot en ny säsong!
Gud - så härligt !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

2 kommentarer:

  1. Håller med dig Isa...usch för november...och denna trötthet som kommer med mörkret. MEN som du skriver, snart vänder det, sakta men säkert :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Hej Titti !
    Yes, snart vänder det och vi går mot ljusare tider igen.
    Allt gott till dig !
    Kram/Isa

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa