torsdag 6 december 2018

Rostig kratta tillför lite själ




Rostigt inslag i det silvriga

Ovanför ljusbordet i köket hänger julgranskulor i fönstret. Jag ville inte slå in flera spikar för att hänga upp dom utan hämtade en gammal rostig kratta som hängt ute i trädgården i stället. En spik sitter redan där och det är den som krattan sitter fast i. Sedan var det bara att hänga de silvriga kulorna i krattan.




Återanvändning

Jag gillar när man kan återanvända gamla saker till något annat än det var tänkt från början - dessutom är den rostig och patinerad vilket också står högt i kurs.





Tycker den tillför lite själ där den hänger med sin rostiga attityd.




Annars brukar den få hänga lite överallt i trädgården där den passar - som här i armeringsmattan i perennarabatten.




Jag har använt den tidigare också som dörrprydnad på en av pardörrarna nere i växthuset.





Lever ett långt liv

Den kommer nog att få ett långt liv här i trädgården och överraska mig med nya "hyss" framöver skulle jag tro. Vem vet var den dyker upp nästa gång.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

1 kommentar:

  1. Fiffiga du! Krattan är ju perfekt som hängare och visst blir det mycket själ med rost.
    Kram
    /Anette

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa