tisdag 27 augusti 2013

Tokhög blomstertobak hittar sin plats och vykort från webben !



Tokhög blomstertobak !

Nu är sköldpaddsörten på gång i perennalandet - kul med något som kommer sent på säsongen och blommar tills frosten kommer. Bakom den blommar anisopen och bredvid där riddarsporrarna, kungsnävan och stjärnflockan blommat över har jag ställt lådor med limefärgad blomstertobak och spretiga egenodlade stäppsalvior som fyller ut.

Fattade först inte varför jag drog upp sååå många blomstertobak som dessutom blev tokhöga för lådorna men nu fyller de sin plats i perennarabatten istället och får stå för det limefärgade när daggkåpan blommat över !



Vacker kombo !

Dessutom blev de limefärgade blomstertobaksblommorna jättesnygga tillsammans med Höstsilveraxet Brunette som jag hoppas skall blomma i höst för första gången - ser fram emot att få känna dess väldoft!




I andra änden av rabatten ståtar de vita liljorna. De sitter 6-7 st i grupp och sprider en gudomlig doft över rabatten just nu !




Uppmärksammar trädgårdsbloggare !

I senaste numret av Hus & Hem trädgård finns ett vykort med från mig i den fasta avdelningen "vykort från webben" där redaktionen i varje nummer lyfter fram 4 st trädgårdsbloggare spridda över hela landet. Roligt initiativ att uppmärksamma oss trädgårdsbloggare på!

De andra tre bloggarna i just det här numret är : farbrorgron.blogspot.se, iminarum.blogspot.se och ninniscarpediem.blogspot.se

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

7 kommentarer:

  1. Wow, sååå vackert det blommar hos dig!!!! Kul med vykortet, jag var med där i våras. Ha en fin dag.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Sköldpaddsörten blommar även här. Fin lime färgad tobak!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Så jättefint hos dig. Sköldpaddsörten är ny hos mig, och vilken tillgång nu på sensommaren. Läcker tobak, så snygg kombo med höstsilveraxet. Hoppas det kommer blomma hos dig så du får känna den härliga doften.
    Grattis till vykortet.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. En ära att få dela sida med dig käre trädgårdsvän....<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Doft i trädgården är så ljuvligt. Kan riktigt känna hur dina maffiga liljor sprider sin underbara doft i trädgården. Just nu funderar jag mycket på just liljor. Och liljor med doft. Vill ha massor :-)

    Så kul med Hus & Hem!! Stort grattis!!!

    kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  6. Jättekul och så finner man nya trevliga bloggar att kika in på :)
    / Johannes

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa