onsdag 30 augusti 2017

Lusten får vara min ledstjärna



Att följa sitt hjärta

Ibland måste man bara slänga sig ut och gå efter sitt hjärta. Jag har gjort det några gånger i livet. Brutit upp, bytt jobb, flyttat. När jag flyttade hit till Örebro för ca 15 år sedan sålde jag nästan allt jag ägde, löste enkelbiljett och träffade mannen i mitt liv.

I våras sa jag upp mig från min fasta tjänst och hoppade på ett vikariat, vilket jag aldrig ångrat. Trivs jättebra på mitt nya jobb och lär mig nya saker varje dag och väcker slumrande kunskaper till liv. Känner att jag ingår i ett sammanhang och att min erfarenhet har ett värde.




Dags att återuppväckas

Jag har alltid varit en sökare och hittat stora värden i personlig och andlig utveckling, yoga och meditation. I olika faser i livet har jag även där hittat ett sammanhang som jag mått bra av. Sedan har åren gått och jag har mer och mer tappat kontakten med den sidan av mig själv - för att jag inte orkat eller för att jag prioriterat andra saker. Nu har jag kommit till en punkt där det är dags att återuppväcka det spännande äventyret som det innebär att upptäcka sig själv igen och följa sina drömmar.





Åker på drömresan

I november åker jag på en drömresa till Madeira där jag hoppas hitta tillbaka till magin och min egen lyskraft. Jag skall dansa mig levande på en fantastisk strand i solnedgången, yoga i tidig ljummen morgontimma och skratta och gråta med mina medsystrar. Det skall bli fantastiskt !





Kanske eller kanske inte

Jag är osäker på bloggens framtid och hoppas hitta nya vägar genom resan och vad jag skall syssla med när mitt vikariat gått ut. Det har varit fantastiska år och det har varit så roligt att få inspirera och uttrycka sig i text och bild. Jag har fått så många nya vänner, medverkat i reportage i tidningar och skapat en balkong på Nordiska Trädgårdar.

Det är mitt åttonde år som bloggare och till slut blir det svårt att förnya sig och skriva passionerat. Ibland behöver man en ordentlig paus för att hitta tillbaka till glädjen, lusten och nyfikenheten igen. Jag har bloggat oavbrutet 3-4 ggr/vecka i snart åtta år - under hösten kommer jag att lägga den tiden på vila och bara-vara-tid istället. Kanske dyker jag upp här ibland - eller kanske inte. Lusten får vara min ledstjärna.

Må gott alla trädgårdsvänner och lyssna till ditt hjärta tills vi hörs igen !
Kram/Isa

17 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att vara en sån människa men andra har svårt att uppskatta och förstå har jag märkt. Jag har åxå brutit upp och flyttat när det känns bra men har samma man kvar, 45 år i år,Jobbet är för min del slut men det finns så mycket här på kolonin som lockar och jag håller på så mycket jag orkar är inte riktigt kry precis som du. Jag har hamnat på Instagram det är ett bra komplement till bloggen eller bara det. Kräver inte så mycket tid ingen text om man vill men ett bra sätt att fortsätta hålla kontakten med folk, att se vad de gör och mår. Ett tips till dig åxå.Vi kanske stöter på varandra på insta.
    Ha det så gott och hoppas resan blir vad du vill att den ska bli.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du är klok som följer ditt hjärta! Framtiden är kanske oviss, men fortsätt följa hjärtat så kommer allt att falla på plats. En kommande resa verkar ju fantastiskt härlig att se fram emot - hoppas du får mängder av tillfällen att njuta av miljö, sällskap och yoga.

    Det verkar ju som om det kommer att dröja innan nästa blogginlägg dyker upp, om det ens kommer något, och därför vill jag passa på att säga några tack. Tack för allt spännande och vackert som du har bjudit oss på. Tack för all inspiration. Sist men inte minst vill jag än en gång tacka för att du läste och tyckte om min bok Blomsterflickan. Dina ord betydde mycket för mig.

    Avslutningsvis vill jag bara säga att om ditt hjärta tar dig förbi Skåne någon gång i framtiden så är du välkommen förbi vilken dag som helst.

    Allt gott!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  3. Önskar dig allt gott vad du än väljer. Klokt och starkt att känna efter vad du verkligen vill. Du har gett mig så mycket inspiration och handfasta tips. Vad du än väljer hoppas jag du fortsätter att skriva på något sätt som passar dig. För det kan du verkligen. En stark berättare är du och bildmänniska är du också. Hoppas du kan hitta nya vägar att uttrycka detta om du väljer att låta bloggen vila. Om inte, så ser jag fram emot nya inlägg så ofta eller sällan som du har lust.
    //Helene

    SvaraRadera
  4. Kommer att sakna dig! Men du är så klok som följer ditt hjärtas röst. Jag har ju själv...

    Allt gott framöver och jag kan bara önska att du gör små inlägg emellanåt. Vi vill veta hur du har det!

    Åh, vad jag kommer att sakna dig och Isas trädgård!
    Stor kram från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Hej Isa!
    Tack för alla fina inlägg på bloggen, och lycka till med det nya.
    Kram /Marika

    SvaraRadera
  6. Held og lykke med det der nu kommer til at ske i dit liv, jeg vil tænke på dig engang imellem når jeg ser på de smukke Tagetes som jeg har fået af dig. Jeg vil bestemt tage frø af dem, og håber at have dem i min have altid. God rejse i verden og i dig selv. Kram

    SvaraRadera
  7. Åh vad jag kommer att sakna dig! Tack för att du delar med dig och för all inspiration! Önskar dig lycka till!
    Kram Jessika

    SvaraRadera
  8. Ja man måste följa sitt hjärta, alltid! Känslan! Så länge jag älskar att fota, förmedla och skriva så får bloggen häng kvar - när JAG vill och hinner...
    Hoppas du finner en stund till bloggen och till oss andra :)
    Härlig resa du har framför dig!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  9. Tack för alla inspirerande och fina bilder du delat med dig av, kommer nog att sakna dem!
    Allt har sin tid som sagt! Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Underbart inlägg Isa!!
    Stor varm kram!
    Jenny

    SvaraRadera
  11. Många kloka ord i ditt inlägg, Isa. Jag vill säga att du, din trädgård och din blogg har varit en enorm inspiration för mig.
    Håller tummarna för att lusten återvänder framöver, i en eller annan form.
    Tack och kram!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  12. Åtta år är verkligen imponerande. Du har fått vara med om bloggarnas storhetstid. Måste säga att jag tycker du förnyar dig väldigt bra och det är alltid lika trevligt och intressant att titta in hos dig, men kan också förstå om du vill lägga tiden på annat. Känner själv att tiden inte vill räcka till och kanske att inte lika många läser eller i alla fall inte kommenterar. Lusten måste ändå vara drivkraften.
    Oavsett hur det blir i framtiden så tackar jag för alla underbara bilder du visat, tips, inspiration, fina texter och att vi fått träffas Irl. Jag hoppas förstås att vi ska träffas nån mer gång och du är hjärtligt välkommen att titta in när du är på hållet eller höra av dig på annat sätt.
    Önskar dig lycka till med din resa, hälsan och personliga utveckling. Jag kommer att sakna dig.
    Lång varm kram
    /Anette

    SvaraRadera
  13. Önskar dig all lycka med det nya!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Hej Isa! Jag vill tacka dig för all inspiration och alla uuunderbara bilder! Jag har bara varit med dig på bloggen ca 2 år...förstår att 8år är lååång tid. Jag hade förmånen och glädjen av att träffa dig och se din mycket vackra balkong på trädgårdsmässan. Lycka till och tack!

    SvaraRadera
  15. Stort och varmt LYCKA TILL, med Din personliga utveckling!! Låter fantastiskt härligt och Du inspirerar mig..:)
    Önskar Dig en solig och fin höst vännen! Kram Kate

    SvaraRadera
  16. hoppas du får mängder av tillfällen att njuta av miljö, sällskap och yoga.


    แคมฟรอก

    SvaraRadera
  17. hello isa! I want to thank you for all the inspiration and all the unmatched images! I have just been with you on the blog about 2 years ... understand that 8 years is lock-in time. I had the privilege and the joy of meeting you and seeing your very beautiful balcony at the garden fair. good luck and thanks!

    หนังออนไลน์

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa