söndag 2 juni 2024

Nya trädgårdsstolar, vackra böcker och besök av kär barndomskamrat

 

Sneglat i veckor

Jag hade sneglat på dom i veckor och helt plötsligt var kampanjen över och jag hade inte hunnit med. Hade till och med varit in i butiken och provsuttit dom utan att fatta något beslut. Till min stora glädje återupptog dom kampanjen igen med 50 % på de sköna fåtöljerna/stolarna Ilderhuse. 

När jag gick in och tittade på nätet hade dom precis 2 st kvar på Jysk Marieberg och jag skyndade mig att göra en beställning via Click och Collect. Så himla smidigt att bara åka dit och hämta och betala inom några dagar.    



Invigda av barndomskamrat

Jag prydde mina stolar med solroskuddarna jag skickade efter för några år sedan som skall vara extra tåliga att ha i utomhusmiljö. Stolarna är enkla att flytta vid behov och väldigt sköna att sitta i. Vi invigde dom i går i växthuset med besök av en av mina äldsta vänner sedan barndomen tillsammans med sin man. Att fota under besöket hade jag ingen tanke på för timmarna bara flög iväg. 



Vackra franska böcker

Den här vännen vet precis vad jag gillar och har samma smak som mig. Hon hade fyndat vackra franska böcker på loppis - bland annat en almenacka från vårt födelseår, 1956. Så vackra böcker och vilken fin gåva. 




Bytte växter

Hon vet ju att jag gillar rostigt och hade även fyndat en stor låda på loppis som var full med kassar med växter från hennes trädgård. Alltså - man blir ju överlycklig över såna generösa vänner. Jag fyllde upp hennes kartonger med uppdragna sommarblommor som jag har i överflöd och det blev en väldigt lyckad dag med lunch och fika i växthuset medan samtalet bara flöt och timmarna försvann.



Värdefulla vänner

Vi bodde grannar i samma hus när vi var små, gick i samma klass och delade hästintresset innan hon flyttade någon gång i 5:e klass. Sedan har vi träffats sporadiskt under åren och de senaste 20 åren har vi haft kontakt, delar det stora trädgårdsintresset och märkligt nog fick vi sjukdomen Fibromyalgi båda två under livets gång.

Det är guld värt med gamla vänner som känt mig sedan vi var små och jag värdesätter vänskapen mer och mer för varje år som går. Så håll i dina gamla vänner och ge vänskapen näring så den blomstrar oavsett var i livet du befinner dig. Det är oftast dom som finns kvar när man kommer upp i åren. Så värdefullt, ger livet livskvalité och många glada skratt på resan. 

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

PS. Jag är inte sponrad av Jysk utan skriver enbart om det jag själv gillar.  DS. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa