onsdag 2 november 2022

Lek i trädgården blev egenmålad natur på väggen

 

Schabloner från naturen

Under sensommaren/hösten har jag stått ute i trädgården och målat tavlor med hjälp av schabloner från naturen - så himla roligt att det blev 5 olika målningar. Det var lätt att gå helt banans med sprayburkarna även om jag målat en grund först på traditionellt vis. 



Magisk kurs

De här är de första målningar som jag blivit nöjd med och kan tänka mig att rama in och hänga upp på väggen. När jag började måla i vintras gick jag en digital målarkurs hos Anna Karolina och Skaparglädje. En helt magisk kurs med fokus på målarglädje, att släppa prestation och bara gå all-in i färgernas värld - så förlösande. Nu går jag fortsättningskursen och magin fortsätter.




Målade i "rätt" mått

Nu har jag ramat in 3 st av målningarna med billiga tavelramar från IKEA - utan att veta om det hade jag målat i måttet 50x70cm så det var perfekt format till ramarna. Hade ju ingen tanke från början att det skulle bli något av dukarna när jag stod i trädgården och lekte. 




Förkärlek för Stensöta

Nu hänger mina egenmålade tavlor från naturen i vårt sovrum med lite liknande tapet - har tydligen en förkärlek för just det här motivet. Både på väggarna och i kransar. 





Har experimenterat mycket

Så roligt när man till slut har hittat sitt uttrycksätt i måleriet och är så nöjd att jag hänger upp tavlorna på väggen. I början experimenterade jag mycket på tapet med olika målningstekniker som man kunde slänga när man lekt klart så jag har slängt massor med "målningar". Det har verkligen fått ta tid och jag har bara kommit en liten bit på väg. 


Från sommarens måleri i Blomstergården - längtar redan till nästa sommar


Magin fortsätter

Skall bli spännande att se vart måleriet tar vägen - målarkursen fortsätter under flera veckor och just nu har jag snöat in på blommor och att måla med fingrarna. Så vansinnigt roligt !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa 

8 kommentarer:

  1. Så vackra! Jättekul att du hittat ditt uttryck, och vilket uttryck sen! Önskar dig många härliga målardagar framöver.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK fina Eva-Mari !!
      Är ju passionär på heltid nu och kan ägna dagarna åt skapande - så himla roligt !
      Ha det så gott !
      Kram/Isa

      Radera
  2. Vilka fantastiska tavlor du gjort! Helt otroligt vackra! Jag har dragit fram mina akvarellfärger igen och hoppas på att inspirationen ska komma igång snart :)
    Visst är det härligt att skapa Isa!
    Ha en fin kväll nu...
    Höstkram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK Titti - så glad jag blir !
      Och så roligt att du plockat fram färgerna - sätt igång bara, inspirationen kommer då !
      Ha det så gott !
      Kram/Isa

      Radera
  3. Otroligt fint! Jag blir också jättesugen.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK Anette !!
      Så roligt att du blir inspirerad - det är vansinnigt roligt och beroendeframkallande !
      Ha det så gott !
      Kram/Isa

      Radera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa