söndag 4 september 2011

Älskade sittplatser !

Bänkar runt dammen hos Tage Andersen på Gunillaberg

Har du något favoritmotiv som du återkommer till om och om igen när du fotar ? Jag har upptäckt att jag fotar helst sittplatser, både i min egen trädgård och i andras !

Det är inte själva möbeln i sig utan stämningen som den förmedlar som fångar min uppmärksamhet !


Försommardag i ruinen med sköna korgstolar

Visst är det härligt med sittplatser i trädgården ... själv har jag tydligen så många att grannarna undrade om jag skulle öppna café ! Alla är inte helt sittvänliga upptäckte bloggvänner på besök när en gammal soffa började ge vika ... tur att det fanns alternativ då att flytta till !


Halvt dold och redan upptagen ! Gammal stol har fått flytta in i perennalandet !

Sittbänkar i härlig pilkoja i Botaniska, Örebro

Detta var ett litet, litet axplock på foton av sittplatser .... har lagt upp en hel sida med foton som jag hittat i arkivet (ha ... det lät va !!) Se mer bilder HÄR !  

Ha det gott under den nya veckan som snart knackar på !
Kram/Isa

4 kommentarer:

  1. Med så många fina sittplatser vill man ju bara sitta och fika hela tiden:))).
    Vilken härlig stil du har.
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  2. Ja, sittplatser kan man knappast få för mycket av. Om det är något jag ofta fotar? Jag har nästan pinsamt många bilder på smörbollarna som jag bara älskar, och på utsikten över sjön på landet. Den börjar nog bli lite tjatig är jag rädd.
    Ska ta mig en titt på ditt album vid tillfälle.
    Hälsningar
    Kristina

    SvaraRadera
  3. Även hos oss kommenteras ofta de många sittplatserna, men utan dem skulle man ju bara upptäcka hälften av allt det småttiga. Och djuren skulle inte våga sig fram om jag var ute och gick hela tiden.

    SvaraRadera
  4. Jag har dille på att fotografera mat! Min familj tycker jag är pinsam ibland! Då är det nog bättre att fotografera sittplatser./Christina

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa