söndag 28 maj 2017

Orange, gult och vitt



Uppdämt behov

På våren och försommaren har jag ett uppdämt behov av starka och klara färger efter en lång färgfattig vinter. Det är då jag släpper in färger jag aldrig släpper in annars - som orange i kombination med gult och vitt.




En färgboost som välkomnar

De här färgerna möter mig varje gång jag kommer hem och jag blir så glad av dom - ranunkel i klaraste orange som ibland dyker upp i gult och allt däremellan tillsammans med ljuvaste penséer i gult och vitt. En färgboost som välkomnar och lyfter energinivån !




Fantastiskt roligt med nytt

Jag tror jag aldrig tidigare har köpt orange penséer men den här våren är inte heller lik någon annan vår. Nu har jag jobbat över en månad på mitt nya jobb och känner mig pånyttfödd. De senaste tolv åren är utsuddade och nu får jag äntligen utlopp för mina ekonomikunskaper på djupet. Även om det är ansträngande med allt nytt så är det fantastiskt roligt.




En dörr öppnades och jag klev in

Jag tror på talesättet att när Gud stänger en dörr så öppnas en annan. Eller rättare sagt när man väl bestämt sig med hela sin själ för att göra en förändring så arbetar hela Universum för att din önskan ska gå i uppfyllelse. Det gäller bara att ha ett öppet hjärta så man är redo när tillfällena dyker upp !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

7 kommentarer:

  1. Grattis till nytt jobb!!
    Härliga bilder du bjuder på, man blir som sagt rätt glad av dom där färgerna måste jag erkänna! :)
    Ha en fin vecka!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Så spennende med ny jobb. Også med opplevelsen av at Gud åpner en ny dør når en annen åpnes. Da kan man saktens titte den oransje vårblomsten i øyet.

    SvaraRadera
  3. Ja visst behöver man mycket färg så här års. Jag tittar girigt på varenda färgklick omkring mig och riktigt suger i mig. Under vinterhalvåret är allt så färglöst, så det gäller att samla på sig.
    Tack för underbara och färgrika bilder!
    Allt gott

    SvaraRadera
  4. Så fint! Påminner i färgerna om mina nyaste tulpaner. Sitter jag vid matbordet så dras blicken direkt till den rabatten.
    Lycka till med nya jobbet!
    Ha det fint

    SvaraRadera
  5. Grattis till nya jobbet! =) Klart att Gud öppnar nya dörrar...
    Jag har också köpt orange penséer i år. =)
    Gud har även öppnat en ny dörr för oss...till hösten flyttar vi till ett nytt hus!!! Det ligger bara nån mil längre norr ut än där vi bor nu, men känns ändå som ett stort steg för oss. Orkar knappt tänka på hur stort flyttlasset kommer bli..för jag vill ha med ALLT! Du vet...växthus, en massa växter, hönsen, butiken..mm mm mm.. ;)
    Men kommer du förbi i sommar så finns jag fortfarande här. KRAM Sofia

    SvaraRadera
  6. Dear Isa,
    I'm sure you are a strong person who can see the mind and soul of the beautiful side of life. Good things happen around us, but we do not account for them quite carefully.
    You have the great luck of living in a paradise: home and garden. If you're surrounded by a healthy family, it's already ... a gift!
    Hot hugs, Mia

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa