onsdag 3 november 2021

Laddar november med livsbejakande konst och symboler

 

Blev omedelbart förälskad

Jag såg dom dansande kvinnorna direkt jag kikade in genom skyltfönstret till den mysiga lilla butiken på hörnet i Mariefred vid en av våra promenader genom samhället och blev omedelbart förälskad. Så där vill jag också dansa mig genom livet och allra helst genom nästa passionärsfas i livet som väntar där framme. Bara ren och skär livsglädje. 


Det är här jag sitter och bloggar


Omge sig med livsbejakande symboler

Butiken var naturligtvis stängd och bara öppen under helgerna men det fanns ett telefonnummer att ringa så det ringde jag och fick prata med konstnärens man. Vi avtalade ett möte i butiken och jag hängde vid skyltfönstret för att se om det fanns fler dansande, livsglada kvinnor vilket det fanns. 

3 st tavlor ville jag ha till mitt hemmakontor att tanka energi från, sätta på en glad låt och bara dansa loss och "skaka rumpa". De där ofrivilliga zoombiedagarna skulle bli lite lättare att överleva med livsglädje från de här härliga kvinnornas optimism och livsaptit.  Det är viktigt att omge sig med stödjande konst, symboler och vackra ting som betyder något för en.




Kanske blir en målarkurs

Den duktiga konstnären heter Vivi-Ann Norén och butiken My Art Shop och jag fick även tillfälle att hälsa på henne när dom besökte samma konsert som vi med Uno Svenningsson på Gripsholms Värdshus. Hon håller även målarkurser och jag är jättesugen att delta i mitt nästa liv. 



Värmer hjärtat

På skrivbordet i mitt hemmakontor har jag också ett annat konstverk som betyder mycket för mig. En teckning från mitt äldsta barnbarn i Norge som jag fick när vi möttes första gången igen efter pandemin. Blir varm i hjärtat varje gång jag tittar på det. 




Gör livet lite lättare

Det här halsbandet är också en kär gåva - kan känna med vilken omsorg F har lagt ner när hon trätt upp alla pärlorna på tråden och format ordet "Farmor". Och så stolt och glad hon var när hon trädde halsbandet över mitt huvud. 

Grå november fordrar mycket livsglädje för att ta sig igenom det tunga täcket av dimma och mörker så det är bara att ladda med symboler som gör livet lite lättare.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner - var rädd om dig och varandra !
Kram/Isa

2 kommentarer:

  1. Men vilka härliga tavlor! De utstrålar glädje minsann!! Det behövs denna årstid, speciellt nu i november...
    Alltid lika mysigt att kika in till dig Isa!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Förstår att konstverket från barnbarnet står på första parkett. Tavlorna på damerna är ju härliga - vackra färger och fina rörelser i damerna. Målarkurs låter ju roligt.

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa