söndag 21 november 2021

Rostigt tema på brickbordet i köket

 

Uppdukat på brickbordet

Temat med rost + grönt fortsätter in i köket på brickbordet där jag alltid brukar duka upp till advent. Ljusslingor och ljus är ett måste och är så trevligt att tända när man äter frukost till vardags i kökssoffan.  



Givande utflykt

Vi gjorde en utflykt under lördagen till Blomstermakeriet i Lindbacka Bruk där jag hittade massor med rostigt pynt till brickbordet. Ett fantastiskt ställe att botanisera på om man gillar rostigt. Den rostiga lådan har jag tittat på länge och nu slog jag till och fyllde den med vita hyacinter, mossa, ljusslingor mm.




Plockat fram ur gömmorna

Den fina rostiga lilla charmiga skylten med Merry Christmas har jag fyndat hos Sofias Bod och dom plockas fram till varje jul. Har flera stycken. Dom passar lika bra i kransar som i installationer.  Guldiga vallmokronor hade jag sedan tidigare i gömmorna och den rostiga ljusslyktan har tillbringat många år i trädgården för att få sitt rostiga utseende. 




Går åt batterier

Batteriljus köpte jag redan förra året så behöver man inte passa ljuset, dessutom har den timer att ställa in liksom de skira ljusslingorna som också fanns i förrådet med ljusslingor så jag slapp köpa nya. 





Rostig gran på pinne

Den rostiga granen på sticks fyndade jag också hos Blomstermakeriet - fanns i olika storlekar och jag ångrar att jag inte köpte fler. Så användbara och kan plockas fram till åtskilliga kommande jular. 

Lingonris och mossa plockade jag i skogen efter vägen där vi svängde in vilket var tur eftersom det skall bli ganska rejält med frostgrader i natt. Skönt att ha en kasse att plocka ifrån när man behöver till kransar och pynt. 




Mysiga advent

Nu skall det bara upp något i fönstret också. Rost, äpplen och grönt hade jag tänkt mig - hittade Ingrid Marie på torget i lördags. Får se vad det blir till slut.

Adventsstakarna har inte kommit ner från vinden än men de röda julgardinerna ligger på vänt i köket och fönstren är nästan färdigputsade så det finns hopp att det blir klart under veckan. Så mysigt med advent som lyser upp. Njuter av att titta in på alla upplysta gårdar när jag cyklar till jobbet om morgnarna.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner - var rädd om dig och varandra !
Kram/Isa

5 kommentarer:

  1. Vad fint det blev med det lilla brickbordet! Håller med dig om att rostigt är snyggt!
    Duktig du varit som tvättat fönster med! Då blir det extra fint när julgardinerna kommer upp!

    Trädgårdshälsningar
    Lillianna
    pinktownroses.com

    SvaraRadera
  2. Helmysigt! Det är en ganska tuff period i mörkret innan det är dags för adventspyntet, men denna veckan så...
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Hej Isa!
    Vilken härlig stämning du får till, med ditt vackra pynt.
    Kram /Marika

    SvaraRadera
  4. Draga Isa,
    Apoi... tava ta este minunata! Intreg decorul este foarte frumos si luminile sporesc frumusetea, ii ofera o stralucire festiva. Adorabil este locul prezentat in poze.
    Multe salutari,
    Mia

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa