torsdag 31 oktober 2019

Hon har granris i sin kjol ...



Tiden bara försvann

Hur underbart var det inte att tillbringa några timmar i köksträdgården i dag med att skapa och samtidigt rensa hjärnan. Tiden bara försvann bland grandoft och senhöstens sista solstrålar. Lycka att få stå och klippa till lämpliga små grankvistar och passa in dom på min lilla "provdocka" i trädgården.




Inspiration från Pinterest

Spanade in bilder full av inspiration på Pinterest på den ena kreationen vackrare än den andra på granbarrsprydda "provdockor" och fick sån lust att skapa en egen i trädgården. En liten en. Idag skred jag till verket efter jobbet. Nu visste jag hur man skulle göra - fast jag struntade i att vira hönsnät runt min och satte fast grankvistarna direkt i hennes kjol istället.




Här är nedersta lagret fastsatt runt om med tunn ståltråd, tog ganska långa trådar så kan man använda dom uppåt till nästa lager också.




Nästa lager

Här har hon fått nästa lager grankvistar - jättefina kvistar från grannen som man kan vrida på så det grå/grönspräckliga kommer fram. De sista lagren blir korta yviga kvistar med många kottar på som kommer att fylla upp hennes kjol bra.




Halsband av nypon

Livet fyllde jag upp med mjuk grönfärgad vitmossa som jag sparat från förra året - så bra med återanvändning. Sen hann jag inte mer i dag för kylan trängde in genom slitna trädgårdshandskar och spruckna stövlar. Skall bli så roligt att fortsätta i morgon. En skir ljusslinga skall hon få runt kjolen och ett halsband av nypon från klätterrosor och ett vackert band i midjan. Eller också blir det något helt annat då skaparresan ibland tar sina egna vägar.

Tror jag slitit ut batteriet i kameran för nu strejkar den helt och får sättas på och stängas av stup i kvarten för att fungera. Blir nog en sväng till fotoaffären under helgen - fortsättning följer på skaparäventyret.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

1 kommentar:

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa