fredag 17 maj 2013

En vinst i lila/rosa toner och stress i nacken !



Ampel i olika toner flyttar in !

Tänk vilken tur jag hade i onsdags kväll när Villaföreningen i Örebro och Lindesberg bjöd in till handelsträdgården Katrineberg i Frövi. Handelsträdgården hade extra öppet med rabatter och kvällen avslutades med utlottning av jättefina amplar .. och jag hade turen att få första vinsten så jag kunde välja och vraka bland alla fina amplar.



Jag brukar ha lite svårt för hopblandning av olika färger men den här färgskalan talade till mig. Lila och rosa i olika toner passar ju bra in i växthuset och million bells har ju så fylligt växtsätt!




Var kom den nackspärren ifrån ?

Fast sedan vaknade jag med nackspärr på natten. Så igår blev det akuttid hos naprapat och idag har det varit en vilodag. Det var stress som satt sig i nacken menade naprapaten ..... jag som inte alls tål stress och undviker den som pesten .... hur gick det här till ?

Har bara lullat runt i dag mellan däckstol i växthuset och solsäng utomhus och funderat över livet, tittat på fåglar som flugit över växthustaket och lyssnat på vinden som tjutit. Så i morgon hoppas jag att jag är återställd igen !

Nu har jag precis skrattat och gråtit med alla deltagarna i "Mot alla odds" för sista gången. Vilka hjältar ... helt otroligt vilka strapatser de klarat av ... inspirerande förebilder allihop !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner, hoppas du får en härlig helg !
Kram/Isa

8 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten, vilken tur du hade! Åh, jag har den Vakre hjem och har minsann läst artikeln, så jättefint du har!

    Trevlig helg,
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinsten! Den var ju riktigt snygg. Ja, jag är också kluven till dessa färdigblandade kompotter - vill kompotta själv :-) - men köpte faktiskt en lobeliablandning själv för en tid sedan i vitt, blått och rosa.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis, den kommer passa fint hos dej. Eller hos mej med förstås;)

    Ha en skön helg, Marie

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig kaskad av färg!
    Och Million Bells är ju fantastisk i sig.
    Trist med nackspärr... Tigerbalsam är ett tips.
    Hoppas du ändå får tillfälle att njuta av det vackra
    pingstvädret.
    Kram från Skåne!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. ...och jag är skeptisk mot naprapater! En kom med en massa förklaringar till smärtan i mitt knä, som visade sej vara något helt annat. Sköt om dej och krya på dej! Åsa

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara bilder...grattis till vinsten...=)
    Hoppas att "spärran" ger med sig snabbt.

    Trevlig Pingst !!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  7. Åh, jag är också jätteförtjust i mot alla odds. Tycker det är en fantastiskt fin produktion med underbara människoöden.
    Himla kul också att du får visa din fina trädgård i tidningarna. Så himla kul att se!
    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Hello där!
    Grattis till den fina vinsten! Men så tråkigt att få nackspärr det som är så jobbigt, du får vara rädd om dig!
    Härligt, underbart nu har den även kommit till oss, den vi längtat efter så, försommaren precis lagom till Pingst. I går var det en helt underbar dag och jag njöt av att få pyssla i min trädgård och sitta ute i trädgårdssoffan på kvällen utan att frysa.
    Ha nu en fin söndag, tyvärr har solen gömt sig bakom en massa moln idag men vi får se om solen eller molnen vinner dragkampen!
    Allt gott till dig och krya på dig!
    Kram Raina

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa