torsdag 21 oktober 2010

Höstens sista pynt ?


Höstens sista pynt ?? Ett litet mosshjärta som jag köpt färdigt och pyntat med lite ljung, en sista överlevande ros och några pärlsticks lyser just nu upp i trädgården !

Till advent är det lätt att byta ut pyntet mot något mer juligt !


Det andra pyntet i perennalandet som den här loppispojken får nu byta hemmaadress till växthuset i vinter. En till vinter ute i kylan och stackarn har inga kläder kvar .. i alla fall inga synliga !

Har redan börjat fylla upp krukor och rostiga pytsar med enris ... man vet ju aldrig när vintern slår till ! Och jag fryser så förbaskat om händerna när man skall hålla på i kylan och vill gärna ha gott om tid för att förbereda inför julen. Såg i almenackan att första advent är redan sista helgen i november !

Någon mer som börjat planera så smått inför advent ?!

PS. Nu när jag kom upp på morgonen hade maken länsat brevlådan från i går och Drömhem&Trädgårds adventstidning låg på frukostbordet ...lycka ... så nu skall jag frossa i adventstips !! Här får vi posten 2ggr/dag så man vet aldrig om man har fått all post eller inte. DS

4 kommentarer:

  1. Nej så långt framme i tankarna är inte jag ännu....vill nog njuta av den fina hösten hör nere på östelen lite till....men så tänker man ju alltid och sen vips så har vi advent här med allt det vackra som den har med sig.
    Ha en bra dag
    Mia

    SvaraRadera
  2. Visst har jag redan tänkarna i advent. Vad roligt med ny tidning, får nog passa på brevbäraren idag om även min tidning kommer.
    Ha en bra dag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Fint pynt :) Man får göra det där lilla som gör det roligt att ta trädgårdsrundan i storm och ösregn :)

    Jag glömde ta med granris med mig ifrån stugan, som jag tänkt pynta några rabatter med, tycker det är så fint och det brukar hålla sig till advent.

    Ha det gott :)

    SvaraRadera
  4. Sött hjärta..... och söt loppispojke... Rostiga hinken bredvid var också väldigt fin....... Usch ja, nu fryser man om händerna... Inte kul alls... Jag får dessutom väldigt lätt vita fingertoppar (eller större delar av händerna) och tappar känseln helt, det är lite läskigt....

    Börjat fundera på advent?! Absolut..... ;-)

    Ha en fin helg!
    /Charlotte

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa