måndag 1 februari 2010

I dag drömmer jag om ...


...Tasha Tudors trädgård !!

Underbara Tasha med sin förtrollade trädgård ! En stor favorit att återvända till hur många gånger som helst. Boken heter Tasha Tudors trädgård. Jag hittade den på rea för ett antal år sedan. Tasha var en av Amerikas populäraste illustratörer och författare till barn- och kokböcker. Hon levde som man gjorde i New England förr i tiden.


I boken får du också möta Tashas fina akvareller, personliga anekdoter och odlarhemligheter. Hon hade ett sådant mänskligt och varmt förhållande till sina växter. Dessutom liknar hon min älskade farmor som också hade en förtrollad trädgård under min uppväxt. Minnet från leken under blommande äppelträd, saft i syrenbersån och blomprakten är härlig att spela upp igen i mitt inre.

Just nu lockas jag mest av hennes fantastiska blomsterbuketter som hon arrangerade så konstnärligt och tecknade av. Jag ser fram emot sommarens blomsterskörd i perennalandet och att plocka in stora, härliga, vackra buketter i stora vaser !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa