onsdag 6 juni 2012

Ibland kan en vaxduk vara lycka !!



Lycklig över små saker !

Ibland blir man så himla lycklig över små saker ! Som t.e.x i dag när vi gjorde en raid i några av affärerna för att fixa till lite snyggt i trädgården inför studenten ..... på Rusta hittade jag en vaxduk med detta fina mönster och efter att ha letat igenom hela högen hittade jag till slut en till likadan på ett annat ställe ... LYCKA !!

För endast 49:90 för 140 x 180 cm duk x 2 så fick utebordet på baksidan sig en riktig uppfräschning!!



Lila/vita toner i blomlådorna !

Till blomlådorna köpte jag Stjärnöga i lila toner och vit med lila ögonskugga och vit och lila fyllig lobelia som matchade dukarna.

Som tur var hade jag bestämt mig redan innan vi kom till affären vad jag skulle ha  annars hade jag säkert kommit ut med något helt annat ... ni vet hur det är ...hur lätt det är att förföras !



Utkonkurerade penséer (fast inte riktigt än ) !


Penséerna börjar bli utkonkurrerade nu när sommarblommorna är på väg in .... men jag kunde inte slänga dom riktigt än .... efter putsning fick dom flytta in i stegen vid växthuset och får vara med en vända till !

Idag har det varit en helt gudomlig dag i trädgården .... en hel del har kommit på plats i köksträdgården (även om vi inte har fått på gruset än !) och i morgon väntar plantering i lådorna ! Hoppas morgondagen bjuder på lika generöst väder som idag !!

Ha det så gott !
Kram/Isa

9 kommentarer:

  1. Roligt med penseér, dom kan ju faktiskt blomma hela sommaren!!!!

    SvaraRadera
  2. Vilken raring....vaxduken! Den hade jag också slagit till på.
    Vilken ögonfröjd Isas Trädgård är! :o)
    Stor kram på dig!
    Kicki

    SvaraRadera
  3. Visst har det varit härligt. Jag har precis kommit in efter ett par timmars trädgårdsfixande. Så skönt!
    Ha det bäst!
    kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Färgstämt och snyggt, som alltid hos dig :)

    SvaraRadera
  5. Ja men visst är det så!! För det är ju ofta det lilla gör det stora:-)
    Vad kul att du fick till ett lyckat fynd! Jättefin!
    Jag är ju inte lika grön om fingrarna, så här brukar penséerna få vara med hela sommaren. Du har verkligen SÅ fint!!!
    Kramen!

    SvaraRadera
  6. Fynd är alltid roligt och man känner sådan rikedom efter ett...=)
    Vilken fin penseetrappa den gilla jag helskarpt...!!!

    Ha det bra.

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  7. Jag är likadan.... kan verkligen glädja mig över en småsak! som tex en nyköpt vaxduk! Det tycker jag är bra, att det inte alltid krävs så mycket!
    Härlig stega du har... ja, Penseerna kan verkligen stå länge om de står lite skuggigt och man pysslar med dem.
    Ha det gott!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  8. Visst är det fina vaxdukar nu för tiden. Skilnad var när jag var liten då fanns det bara enfärgade. Jag hittade en vaxduk med alla sorter ölburkar på. Passar bra i husvagnen *L* Sa hon i affären också att många campare har köpt den. Ha en trevlig helg.
    Björklyan

    SvaraRadera
  9. Ljuvlig färg på duken!
    Stegen är underbar i sin patina ton och fina krukorna på trappan :)
    Kram /Bea

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa