torsdag 21 maj 2015

Vårens första loppisfynd !



Tröstande loppisskylt !

Under helgen hann vi även med en liten utflykt efter allt målande. Vi styrde bilen mot Kumla och inredningsbutiken Drängen & Pigan i Hörsta skola som till min stora besvikelse var stängd och tillbommad. Jättemysig butik på landet som inte finns längre.

Till min stora tröst dröjde det inte länge innan vi såg en loppisskylt vid vägen och for i väg över åkrar och ängar på slingrande grusvägar mot okända fyndmarker istället.



Omedelbar förälskelse !

Det var ett välsorterat loppis ute i en lada och i en släpvagn på gården såg jag direkt den här som jag tingade på stående fot. Gammal mjölkkruka med vacker patina och kopparbotten som passar perfekt in i den miljö jag vill ha i trädgården tackar man inte nej till !




Underbara små rosor i äppellådor !

Eftersom vi ändå var på utflykt kunde vi lika gärna svänga förbi Björka Trädgård där det blåste nordan och man fick skynda sig in för att inte blåsa bort. På farstubron fanns förpackningar med vackra smårosor från Danmark förpackade i äppellådor. Småblommigt romantiska och alldeles underbara.


Favoritstället i växthuset där jag ofta sitter och läser, löser korsord och tar en tupplur

Mjölkkruka med slingrande krasse !

Dom fick naturligtvis följa med hem till de patinerade favoritkrukorna från Sofias Bod. Hoppas rosorna växer till sig ordentligt i sommar så kan jag plantera ut dom i trädgården i höst. 

Mjölkkrukan hamnar förmodligen i köksträdgården med krasse i - det är den bilden jag ser framför mig just nu men den kan ju som bekant ändras på resans gång !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

7 kommentarer:

  1. Så fin den är mjölkkrukan, passar perfekt i växthuset! Och vilket vackert skåp - ser ut som hortensior målat på dörren?!
    Jag kan tänka mig att du njuter i vilstolen i växthuset. Det ser väldigt mysigt ut. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Grattis till ett enastående loppisfynd! Finns nog inte många såna krukor kvar. Den kommer såklart få en central plats vare sig inne eller ute!

    Mys i din favorithörna:)
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Vackert fynd. Det får mig att minnas min barndoms somrar hos mina morföräldrar när mjölkkrukorna stod uppradade på mjölkpallen ute vid vägen.

    SvaraRadera
  4. Grattis till ditt fina loppisfynd.
    Har haft en sådan i min ägo men gav den till dottern förra sommaren :=)

    Romantisk och vilsam myshörna!

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra fynd, nu blev jag sugen på att leta reda på en bra loppis.

    SvaraRadera
  6. Du fick en bra dag i alla fall då med fynd och fina rosor det är inte alls dåligt,
    Här är så kallt att jag fryser ute. Nu längtar jag till sommar och värme, har ingen lust att bära plantorna ut och in igen
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  7. Den kommer att bli strålande vacker med krasse! Ser det framför mig. :-)
    Ha en fin helg och njut av din vackra trädgård!

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa