onsdag 27 maj 2015

Äntligen uppe - fast inte så länge !



Nu har jag bestämt mig !

Den här brevlådan som jag fyndade på loppis (fast då såg den inte ut så här !) för en billig penning skulle egentligen ha kommit upp för länge sedan. Av någon anledning blev den inte riktig klar. Jag tror jag fick hybris och inte kunde bestämma mig för hur mycket decoupage jag ville ha på den. Nu har jag bestämt mig och lackat den flera gånger så nu finns ingen återvändo.




Den var trären från början när jag fann den på en undanskymd hylla hos Bra & Begagnat. Sedan målade jag den vit några gånger.




Kommer och går som jag vill !

Sedan var det bara att plocka fram fina servetter och börja skapa. Jag brukar bre ut mig på bordet i växthuset. Blir jag trött kan jag bara lämna allt och gå in. Det står kvar tills jag kommer tillbaka och kan fortsätta där jag slutade. Så växthuset är inte bara växthus. Det är pysselhus också. Slår man ihop det blir det ett riktigt må-bra-hus också.




Det här motivet är en av mina favoriter. Lagomt romantiskt. Lite pilligt att klippa men överkomligt.
Rosor är alltid gångbart tycker jag.




Upp och ner och upp igen !

Nu har den äntligen kommit upp. Även om det är provisoriskt än så länge. Det här staketet skall också målas. Då får vi ta ner brevlådan igen. Förmodligen redan till helgen. Men sen - så hoppas jag vi har en unik brevlåda som håller många år och står pall för både ruskregn och vinterstormar.

När jag kommer hem och ser vår brevlåda blir jag glad. Kanske kan den glädja andra också som går förbi !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

12 kommentarer:

  1. Vem skulle inte vilja lägga post i den till dig.Så fin den är. Duktig är du med som kan komma på så bra grejer
    Ha en fin och skön torsdag
    kram Meta

    SvaraRadera
  2. Du är så himla kreativ, jättefin är den! Tänk vad brevbäraren ska bli glad att få lämna post i en så fin rosenbrevlåda:)

    Ha det fint!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Borde vara extra trevligt att vara brevbärare med så fin låda.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  4. Men gud vad snyggt! Vad duktig du är, Isa! Jag är så imponerad. Var har hon köpt den snygga brevlådan, var min första tanke när jag såg första bilden...
    Kram, Eira

    SvaraRadera
  5. Hvor er den fin - det er en smuk og unik postkasse at komme hjem til :)
    Sådanne må vi desværre ikke have i Danmark..

    SvaraRadera
  6. Jätte fin!!! Vem skulle inte vilja ha den eller att bara gå förbi:)
    Har tänkt prova decoupage i flera år utan att ha kommit igång. Nu blir jag sur på mig själv nu.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  7. Kjempefin postkasse! Blir i godt humør av å se på denne :-)
    Ha en fin helg :-)

    SvaraRadera
  8. Så underbart fin brevlåda! Du är så härligt pysslig! Jag skulle också bli glad av att komma hem till en sån brevlåda 🌷🌷💕
    Hälsningat Pia

    SvaraRadera
  9. Förstår att du blir glad när du kommer hem och ser denna fina skapelse! Vad pysslig du är, den blev jättefin! Smart att ha ett pysselrum där man bara kan lämna/pausa sitt pyssel så där.

    Måla staket ja, det har jag också att "se fram emot" i sommar... inte favoritsysselsättningen kanske men nödvändigt...

    Ha det gott !
    Gunilla

    SvaraRadera
  10. Du är så pysslig! Sånt där orkar jag aldrig hålla på med, men jag tycker det är jättevackert. Skönt att kunna saker och ting stå om man inte orkar färdigt. Ditt växthus är sannerligen bra till mycket. :-)

    SvaraRadera
  11. Vilken fin brevlåda! Jag gillar verkligen decoupage, tänk så lätt man kan förvandla möbler och annat smått och gott. Har precis gjort en skylt i decoupage, som ska hänga i trädgården i sommar. Hoppas du får många trevliga brev i din låda/ Kram Titti

    SvaraRadera
  12. Nu blir det extra roligt att få räkningar ju! Jättefin postlåda...
    Önskar dig en skön helg!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa