fredag 30 januari 2015

Och vinnaren är ....



Små konstverk med fröer !

Tack till alla som deltog i utlottningen av en presentförpackning med fröer i designade förpackningar från Enkla blommor !

Bland alla som deltog drog maken den lyckliga vinnaren som är :

Stort grattis till dig !

Maila mig din adress på isastradgard@hotmail.se så kommer fröerna på posten till dig direkt från Enkla Blommar - hoppas du får mycket glädje av dom !




Den starka trädgårdslängtan !

Längtan efter trädgård är stark nu och abstinensen slår till med full kraft genom snömodd och gråtung himmel. Det jag längtar efter mest är att få sitta i en skön korgstol i ruinen, dricka en kopp tee och bara vara. 

Gå en runda ibland, rensa ett och annat ovälkommet ogräs, prata lite förtroligt med en blommande vajande vallmo, filosofera lite för att återvända till korgstolen och fortsätta drömma om storslagna trädgårdsprojekt.




Svårt att hålla på sig !

Fast å andra sidan går det ju utmärkt att drömma härinne i varma soffan under ullpläden också. Plocka med färggranna fröpåsar och känna förhoppningar rassla därinne om kommande skir grönska och efterlängtad blomstring. 

Snart kan jag nog inte hejda mig längre - något enkelt som ärtskott, krasse och vitlöksblast att klippa över salladen kan jag ju börja med. Jag har inget extra växtljus till mina odlingar och därför brukar jag försöka hålla mig med att så till mitten-slutet av mars - får se om jag kan hålla mig så länge i år!

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa 

7 kommentarer:

  1. Grattis till vinnaren!

    Njuter av dina fina bilder och skulle gärna slå mig ner i den andra korgstolen och bara njuta.

    Här groddas det för fullt och rättika är favoritgrodden. Vintersådderna är på gång. Någon sort varje dag. Allt di nåt att testa om det kliar i fingrarna.

    Inga extra lampor behövs. Jag planterar i genomskinliga plastlådor eller askar, typ såna man köper vindruvor i. Tänk på såna blommor som normalt självsår sig, tagetes, ringblommor, penséer, stjärnflocka, klint, klätt, anisisop osv.
    Se till att det är hål i askarna både under och i locket. Använd P-jord, vattna, så lite glesare än vanligt, ställ ut i skuggan. Sen gäller det bara att hålla koll till våren så askarna inte torkar ut och blir grillade i vårsolen.

    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinnaren
    Här är det platsbristen som gör odlingen hemma omöjlig så det blir att vänta till det går att så å kolonin.men drömmer det gör jag och pysslar med snittblommor här hemma
    Ha en fin fredag
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Heldig hun som har vunnet, helt herlige frøpakninger!
    Har akkurat sittet og sett på bilder fra hagen og drømt meg bort, vi har mye herlig i vente!
    Ønsker deg en fin helg.
    Klem fra Signe.
    Kjenner meg igjen, jeg må også holde skikkelig igjen for ikke å så for tidlig........

    SvaraRadera
  4. Härligt! Grattis till vinnaren...
    Önskar dig en skön och mysig kväll!
    Kramis,
    Titti

    SvaraRadera
  5. Tusen tack ! Längtar verkligen efter att så och plantera där ute i trädgården som ikväll är bäddat med ett vitt täcke. Men planeringen är väldans rolig också. Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Jag har lyckats hålla mig på mattan än så länge. Känner ingen större trädgårdsstress även om några fina soliga dagar inte skulle vara fel.. :)
    Kul med föreläsning av Lars. Du kommer älska honom. Han är underbar! :)
    Kram och fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Grattis till Eva som vann de fina fröerna!
    Låter skönt att sitta i korgstolen! Släpade hem en liknande från jobbets soprum...:)
    Jag bara var tvungen att sätta något! Och pelargoner och chili passade bra så här i början av året.
    Trevlig söndag!

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa