lördag 3 januari 2015

Årets första tulpaner !



Min själ vibrerar av såpbubblor !

Årets första tulpaner njuter jag av just nu - precis så där härligt krispiga och fulla av löften om en kommande vår som man kommer ihåg från tidigare år.

Dess kronblad får min själ att vibrera av små fladdrande såpbubblor av lycka - tänk att nu blir dagarna ljusare igen och  mörka november känns redan långt borta.




Flera lediga dagar väntar igen, vindarna har bedarrat och solen har lyst upp dagen så det finns många skäl att känna lycka över livet. Alldeles nyss har jag dessutom lyssnat på en vinterpratare som med sin härligt varma värmländska gick rakt in i mitt hjärta.


Bild: Sveriges Radio. Klicka på bilden och lyssna på programmet !

Lars Lerin fick mig att skratta högt flera gånger och berättelsen när Kra, den tama vingklippta kråkan, plockar blommor och lägger i hans skor och försöker prata på andra sidan väggen är bara så underbar.
Hur begåvad är han egentligen som målar som en Gud, fotar och skriver prisbelönta böcker och kan berätta en historia som både berör och roar på en och samma gång ?

Vallmofröerna i förra inlägget försvann i ett nafs men tagetesfröna finns fortfarande kvar så hör gärna av dig på mailen om du vill ha fröer !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner ! Tack snälla för alla fina kommentarer i förra inlägget - dom värmer min själ !
Kram/Isa

8 kommentarer:

  1. Witam. Prowadzisz piękny blog. Oczu nie mogę oderwać od Twoich pięknych dekoracji.Zostaję tu na dłużej i będę obserwatorką Twoich blogowych poczynań. Pozdrawiam i zapraszam do mnie :-).

    SvaraRadera
  2. Ja ÄNTLIGEN får man väl säga! Tulpaner, ja då är det nästan vår hi hi...näe men väl ett litet vårtecken!
    Hans senaste bok är magisk, vilka bilder, han målar helt fantastiskt!
    Önskar dig en skön kväll, ta hand om dig...
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  3. Ja, äntligen har de kommit...men jag har inga köpt än. Men snart:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Det är något särskilt med de första tulpanerna. Ljudet av krispiga tulpaner är ett härligt ljud.
    Ha det gott och jag ser framemot fröerna.
    Annika

    SvaraRadera
  5. Vakkert! Jeg har vært ute i hagen i dag og satt noen løk jeg hadde glemt, som medisin å regne!
    Fortsatt fin helg!
    Klem fra Signe.

    SvaraRadera
  6. I dagens tidning har man blåst såpbubblor ute i kyla så de fryst till is, ser jätteläckra ut på bild men har inte själv provat än...

    SvaraRadera
  7. Härligt!
    Glömde, vill gärna också ha frön.

    Kram Ewa :)

    SvaraRadera
  8. Det är så fint med tulpaner, speciellt när dom är rosa <3

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa