torsdag 22 januari 2015

Vardagslyx hos Tant Grön !



Blir harmonisk i caféet !

En helt vanlig onsdagseftermiddag är det med en känsla av lyx jag besöker Tant Grön i Vintrosa. Till skillnad mot helgerna är det knappt några besökare alls och man kan verkligen uppleva friden när man fikar i det mysiga caféet.

Harmonisk avslappningsmusik strömmar mot en när man kliver in och sedan sitter man bara och njuter över en kopp tee och en liten lyxmazarin doppad i choklad (den hann jag sluka innan jag kom på att jag hade kameran med mig så ingen bild på den !).




Det fanns hur mycket vackert som helst att titta på under fikastunden både på väggar, bord och hängande från tak - man kan ju inte annat än må riktigt bra och tanka ny kraft i den här miljön !




Ranunkeln - en glimt av våren !

Så nu går jag här hemma och njuter av avslappningsmusik och av ranunkeln som fick följa med hem från Tant Grön. En riktig favorit att bli glad av på köksbordet - tänk så lite det behövs nu för att man skall känna av att vi går mot vår !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

11 kommentarer:

  1. Piękne miejsce. Pozdrawiam i zapraszam do mnie :-).

    SvaraRadera
  2. Där är minsann fint.gillade det när vi var där för några år sedan. Då var det också ganska så lugnt där. Ranunkler gillar jag skarpt, borde ha en egen odling här.
    Ha det så gott i snövädret
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Låter trevligt! Besökte stället för första gången i somras , men det lär inte bli den sista:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. En oas av harmoni finns det där! Många gånger besökte jag tant Grön och de trevliga flickorna! Saknar dem... Här finns mycket men ingen tant Grön!

    Må gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Det ser rigtig hyggeligt ud. Hvor vi trænger til forår! Hilsen fra Danmark

    SvaraRadera
  6. Kan vi fika där när jag kommer?
    Så fint.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  7. Ja, det var virkelig en harmonisk plass. Nydelige ranunkler du har fått med deg hjem. Tusen hjertelig takk for den koselige pakken med frø som lå i postkassen min. Så personlig preg du har satt på det. Det varmet så godt en vinterdag. Jeg gleder meg til å så frøene:) Ha det riktig godt!

    SvaraRadera
  8. Måste lägga Vintrosa på minnet när det bär uppåt till våren. Antagligen bäst att skriva ner på en gång. Ser ju hur trevligt ut som helst. Ranunkel känner jag också för nu eller rättare sagt, när känner man inte för ranunkler.
    Fina bilder.
    Önskar dig trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  9. Å, härligt så det förslår!
    Detta är precis vad man behöver under denna årstid.
    Ranunklerna är ljuvliga och på mitt köksbord står Pärlhyacinterna på rad.
    På verandan på den gamla symaskinen har jag planterat mängder av hyacinter i slla dess färger.
    Vintern är vacker just nu men det är ändå lockande med dessa blomster!

    Vackert sovrum du har fått!
    Trevlig helg!
    Susanne

    SvaraRadera
  10. Åh så underbart! Axlarna åker ned direkt känner jag...precis vad jag skulle behöva!
    Ha nu en skön helg, ta hand om dig...
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa