tisdag 16 februari 2010

Var skall jag hänga upp drömhängmattan ?!


Den här jättelika hängmattan har varit min dröm i flera år nu ! Provade den på riktigt hos Gunilla ute på Ekerö i somras, där hon driver företaget "Stora famnen".

Det är verkligen som att lägga sig i en stor famn att låta sig vaggas i den här hängmattedrömmen ! Till tonerna från suset i trädtopparna !

Har ju inte riktigt några träd på lämpligt avstånd att knyta fast drömmen i, i min trädgård. Har inte så många träd överhuvudtaget, faktiskt. Den gamla torkade pilen törs man ju inte utmana och jätteenen känns inte heller som en bra idé.

Kan man göra någon anordning i växthuset måntro (haha ... precis som inte det kommer att bli fullt ändå !!) ?

Eller sätta upp några snygga stolpar som håller i trädgården ? ( Då måste VI = någon annan än jag, förmodligen Mannen i mitt liv, gräva och VI har nog, nog med grävjobb till växthusprojektet i vår !)

Det ser ut som det här får fortsätta att vara precis som det är just nu, en dröm !

4 kommentarer:

  1. När en dröm är förverkligad är det ju dags att ta itu med nästa. Då är det bra att ha några på lager:)

    Kul att du gillade min blogg!

    Rebecca

    SvaraRadera
  2. Hängmattor är verkligen ett måste i en trädgård...har satt ena änden i ungarnas rutschkana och den andra i äppelträdet perfekt.
    Helena.

    SvaraRadera
  3. Hängmattan är ett "problem" när man inte har träd som passar till ändamålet. Vi löste det med en hängmatta på stativ. Inte riktigt samma sak men vad gör man när träden är små och nyplanterade =)

    SvaraRadera
  4. Spirande grönt: Du har helt rätt ... det är jättebra att ha några trädsgårdsdrömmar på lager !

    Hesan: Vilken bra idé ! Skall tänka mer kreativt !

    Gittan: Önskar det fanns snabbväxande träd speciellt för hängmattor !

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa