torsdag 1 juli 2010

Växthuset börjar få tak !


Här har 2 sektioner tak fått glasskivor som satts fast med clips och kittats längs med sidorna.



Nästan hela framsidans tak har fått glasrutor. Det börjar mer och mer kännas som ett "riktigt" hus. Ser fram emot när huset blir "mitt" för hittills har det mest varit hantverkarnas!

Dessutom börjar vi se gräsmattan runt växthuset (nåja, det som är kvar av den vill säga) när allt byggmatrial och nästan alla målarställningar kommit bort.

Skall bli spännande att se vad som händer under dagen idag ! Vi hoppas på att vi har helt tak till kvällen !

6 kommentarer:

  1. Åhhhh....Isa så underbart det blir!
    Jag förstår om du skuttar upp och ner av spänning och förtjusning!! ;o)
    Vad kul att följa detta.....
    Njut av livet!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Det måste vara ett av de snyggaste växthus jag sett Isa! Nu ser man verkligen hur det kommer att bli...... Ni måste ju bara sälja in ert 'bygge' till någon tidning att göra reportage om!!!

    Är avundsjuk, men inte missunnsam.... :-)

    Vet inte om jag frågat tidigare - men hur stort är det?

    Kram kram från ett fan och beundrare att ditt växthus!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  3. Åhhh det blir ett helt underbart växthus! Lyckliga du!
    Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera
  4. Tack snälla för alla fina kommentarer och för att ni följt med på växthusresan !

    Växthuset är 3,5 m brett och 6 m långt = 21 kvm i yttermått. Det går bort en del med alla murar så invärtes måttet blir nog bara 3,10m och längden har vi inte hunnit mäta än.

    Det känns lite overkligt att det äntligen står där i trädgården allra helst som det ser ännu bättre ut än i mina drömmar !

    Ha en riktig skön dag!
    KRAM Isa

    SvaraRadera
  5. Vad snabbt det växer fram! Ser underbart ut. Hur mycket beräknar ni att det kostat? Vore roligt att veta eftersom jag själv drömmer om att bygga något litet hus i alla fall.
    /Kolonistan

    SvaraRadera
  6. Har suttit och läst och tittat ett tag...och jisses vad jag blir avundsjuk!! (fast på ett snällt sätt) :)
    Vill ju också ha ett växthus.
    Och vad vackert det blir!! Som ett smycke.
    Måste länka till dig och följa fortsättningen.

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa