fredag 21 juli 2017

Charmig bänk på Öland



Me like 

För det mesta är det, det enkla som är det vackraste. Man tar vad man har och vips så har man en charmig bänk vid lavendelhäcken som här vid Capellagården på Öland. Med några stenar och en tjock grånad planka har man skapat den vackraste av bänkar. Sen spelar ju hela miljön en stor roll också med röda rosor mot en vitkalkad vägg som bryts av med lavendelbuskar.

Så nu funderar jag som bäst var jag kan skapa en liknande bänk här hemma i trädgården - har stenar liggande från ruinbygget (Gotlandssten går ju lika bra !) och en gammal planka kan ju inte vara så svårt att hitta på auktion eller loppis. Värre kanske det är med miljön - röda rosor har jag inga, inte vitkalkad stenvägg heller, däremot massor av lavendel och andra rosor på gång.

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

4 kommentarer:

  1. Snyggt! Ja Capellagården är en öländsk dröm...
    Sen vill jag se mängder med bilder från ön! Lova det :)
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  2. Jättefint, kanske också snor idén! ;)

    Kram
    Gunilla

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa