tisdag 10 december 2013

Allt i trädgården har fått vita toppluvor !




Med de snöiga mössorna på !

Efter sista snöfallet under helgen har allt fått vita toppluvor i trädgården - det är knappt man kommer ihåg vad som döljer sig där under. När jag såg den här fick jag verkligen fundera en stund vad det var innan jag kom på det !




Zinkdunk utan mössa !

Den här zinkdunken som har varit förvaring till något flytande i sitt förgångna brukar annars stå i köksträdgården - dit får den flytta tillbaka i vår igen!




Plusgrader på väg !

Det har inte kommit så mycket att man behöver skotta sig ut på baksidan och snart kommer plusgraderna tillbaka enligt väderprognosen så då kanske luvorna åker av igen !




Alla smålyktorna är översnöade så idag tände jag  bara de stora lyktorna som var lätta att öppna och komma åt.




Frödrömmarna inte långt borta !

Det var inte så länge sedan man såg vad som fanns på planteringsbordet. Nu är det ett minne blott - kanske tjusningen med alla våra årstider.

Nu har jag börjat längta efter frökatalogerna som kommer inom några veckor - snart är det tid för frödrömmar igen, härligt - eller hur ?

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

5 kommentarer:

  1. Det är knappt så man vill gå i den fina vita snön så vackert är det med alla former som blir.
    Här har det droppat från taket hela natten så vi får nog inte behålla snön så länge till Lite skönt det med.
    Ha en fin tisdag
    kram Meta

    SvaraRadera
  2. Här har snart den snö vi fick regnat bort.Synd för det blev så ljust och vackert.
    MVH/Gunsan.

    SvaraRadera
  3. Åh, vackert! Även om jag är ganska nöjd med det milda vädret vi har här nere i Skåne just nu.

    Impectas fröer har redan kommit på nätet i alla fall, jag försöker hålla mig därifrån så länge!!

    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  5. Såååå himla söta! Ha en bra dag idag,Karla.

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa