fredag 13 augusti 2010

klipp, klipp, klipp !


Mycket i trädgården just nu handlar om att klippa bort överblommat eller om man vänder på det, klippa fram det som blommar eller skall till att blomma !

Känner mig lite som en redigerare som stryker fram essensen i texten eller som målaren som tar bort färg från tavlan för att lämna utrymme för det som redan finns där under.


Den här korgen har jag inte sett på hela sommaren !
I fjol hade jag Rosenskära i korgen, den här sommaren växer de runtom istället.

Jag smulade torkade blomfrön från fröställningarna direkt ner på jorden ifjol höst och tänkte att dom som vill kommer.

Nu är dom på gång ! Och får kliva fram och spela huvudrollen istället för att gömma sig längst bak !

Nått blir det säkert också planterat i korgen innan vintern !

Hoppas det blir lite klarare luft i helgen och inte så kvavt så man kan fortsätta njuta av trädgårdslivet och inte pusta runt alldeles svettig så fort man rör sig !

Ha det så gott !

3 kommentarer:

  1. "Galnagrannarna" ( ett par) fick samma idé idag: deras svartjobbare fick klippa shersminhäcken mellan oss (ja, den växer på deras sida enl de) när vi åkte och bada och nu har vi fullt med skräp i form av grenar på vår tomt!!! Men, glad är jag över att vi inte är galna.
    ;)

    SvaraRadera
  2. Nämen vad kul med rosenskäran! Det måste jag prova..... Tycker man inte hinner klippa bort det överblommade innan det är dags att klippa igen, håller med dig om 'klipp, klipp' :-)

    Ha en fin helg!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa