onsdag 7 december 2016

Söta änglar av pasta



Drunknar i pasta ...

Tänk att jag aldrig har gjort de här klassiska pastaänglarna förrän nu. Men någon gång skall ju vara den första så maken skickades till affären för att köpa pastasnäckor och fjärilar. Hem kom han med hela famnen full med pastaförpackningar. Affären hade extrapris och fem förpackningar för 25kr var ju svårt att motstå.




...  och jag som inte äter pasta

Nu visade det sig att pastasnäckorna var en helt annan sort som inte passade in så maken fick rycka ut igen ! Så nu har vi hur mycket pasta som helst och jag som inte äter vanlig pasta utan bara glutenfri och dessutom väldigt sällan. Jag kan tillverka hur många änglar som helst och pynta upp hela huset om jag vill - fast vi får väl se hur det blir med den saken.




Gråhåriga och kloka

Jag gjorde mina pastaänglar gråhåriga - hihi. Det tänkte jag inte på när jag skapade dom - hade ju en del löst ull kvar sen tidigare pysslande som passade bra tyckte jag.




Måla innan

Jag spraymålade mina änglar innan jag satt ihop delarna med limpistolen. Guldfärgen fordrar att man håller till utomhus.

Det svåraste var att få till ansiktet. Färgen flöt ut på träkulan med den penna jag använde.




Se filmen

Vill du göra dessa små raringar så finns det en kort användbar film på Youtube som du hittar HÄR.




Jätteroligt pyssel

Det här var jätteroligt pyssel som gick fort och lätt att göra. Kanske blir det fler .... har ju ett ganska stort lager att ta av !

Följer ni årets adventskalender ? Alltså - jag sitter med tindrade ögon som ett barn och bara njuter, vilken fullträff dom fått till !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

7 kommentarer:

  1. oh GOTT sind die süß....
    eine tolle IDEE,,

    wünsche noch einen schönen ABEND
    bis bald die BIRGIT aus TIROL

    SvaraRadera
  2. Så söta dom blir, knäppt av pasta.
    Det var fint att hänga dom på en kvist.
    Önskar dig en fin dag

    SvaraRadera
  3. Så söta änglar av enkel pasta! Härligt och juligt tips! Ja årets julkalender är helt underbar, bästa...man blir aldrig för gammal för julkalendern hi hi.
    Vinterkram från Titti

    SvaraRadera
  4. Men så fina!!!! såna kan jag göra med fritidsbarnen...
    tack för tipset! =)
    Komiskt nog har jag också ett pysseltips på bloggen idag..
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  5. Självklart följer jag adventskalendern, men missade tyvärr de första avsnitten.
    Underbara pastaänglar och så typiskt att jag skulle bjuda på pasta när ni var här :D. Den var i alla fall glutenfri. Har just upptäckt att flera stora butiker inkl ICA har olika pasta på bönor och linser som smakar utmärkt gott, glutenfria och framför allt lägre gi.
    Tycker du har fått till ögonen jättebra och grått hår passar de bra i.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Drömde om dina söta pastaänglar i natt men nu minns jag inte hur och vad som hände... Men just dina var det!

    Glad tredje advent!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa