onsdag 12 september 2012

Alla ting har en historia !

På kortet står det "Att njuta av livet är bästa sättet att ta vara på det"

Lyste upp vårt frukostbord !

Den här ljusstaken har en speciell historia med sig och är en av mina favoritljusstakar. När jag och min make var nyförälskade och semestrade för första gången ihop för nio år sedan i Skåne och Österlen bodde vi på Borregården som var ett jättemysigt B&B (dåvarande ägarna sålde sedan gården).

Varje morgon hade vi den här vackra ljusstaken på vårt frukostbord där vi såg ut över rapsfälten och åt god hemlagad långfrukost. Det var en jättefin start på dagen och när vi åkte hem ville vi gärna ha en likadan ljusstake med oss hem som minne. Alla ljusstakar var slut i gårdsbutiken och vi fick istället köpa vår frukostljusstake som gjort oss sällskap varje frukost och lyst upp vårt bord!

Nu står den på bordet nere i växthuset och påminner om lugnet från Österlen och långa njutfulla frukostar !


Här sitter ett annat kärlekspar .... nämligen det slitna strävsamma grodparet som nu fått flytta in på stubben vid den gamla pilen. Damen är hittad på loppis och var i betydligt bättre skick än nu ... hennes gipshistoria är ingen rolig historia om man blir sittande ute i regn och ur och skur !

Var tvungen att leka lite med lite effekter i bilden som jag hittade i picknick i Picasa ... så dom fick lite färgboost runt sig och den förra bilden fick lite dämpade turkosa dimslöjor !

Det är viktigt att både njuta och leka ibland !!

Ha det så gott alla !
Kram/Isa

8 kommentarer:

  1. Men vilket gulligt grodpar! De ser ju helnöjda ut där de sitter :)

    kram tamara

    SvaraRadera
  2. Så kul för er att ha en sådan ljusstake som påminner om er första resa.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Det ska jag absolut göra! Tro mig, jag fixar också in i det längsta...=)
    Härlig ljusstake med fin story! Jag gillar verkligen när prylarna har en historia!
    Kram på dig!
    Sofia

    SvaraRadera
  4. Vacker historia och vacker ljusstake! Jag kan riktigt känna den där känslan av lugn och kärlek, fint skrivet!! :) Ha det gott / Carolin

    SvaraRadera
  5. Strävsamma par har ett ovärderligt värde. De håller till döddagar trots sina skavanker.
    Kram Luna

    SvaraRadera
  6. Hallå igen Isa!
    Hur är läget i dag? Själv känner jag mig riktigt "dagen efter".... Du vet när spänningarna inför "finbesöket" släpper....
    Kram på dig!
    Sofia
    Ps. du får gärna maila mig hur det gick i går... nyfiken...

    SvaraRadera
  7. Önskar dig en riktigt trevlig fredag!
    Ha det fint
    Kram Emma

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa