fredag 9 april 2010

Årets första trädgårdsfika med meditation !


Idag har det varit årets första trädgårdsdag i min trädgård ! Helt underbart att få avsluta arbetsveckan med en hel eftermiddag i en snöfri och upptorkad trädgård !

Veckan har varit intensiv med ett stort jobb som skulle avslutas mot deadline. Det känns så skönt att jag lyckats behålla fokus och koncentrationsförmåga genom hela projektet och att kroppen varit på min sida hela veckan.

Våren har stabiliserat sig och slutat att invadera min kropp med ettrig värk.

Tack för den här vändan våren, nu dröjer det ett helt år till vi drabbar samman igen !


Ivrig Bergsklint som vill upp, upp, upp !

I höstas lämnade jag trädgården som den var och tyckte det var riktigt vackert när allt gick till vila och blev dött och brunt.
Men nu är det vår och nu skall det bruna väck för att ge plats åt allt det gröna och livkraftiga som kommer underifrån.
Det har varit som en meditation idag att få klippa bort fjolårets vissna blomblad, se små spirande blomknoppar och skrota omkring i trädgården !



Fågelholken låg på backen en morgon när jag kom upp och hade ramlat ner från stolpen den suttit på de senaste åren. Ingen hade hunnit flytta in, men flera förtvivlade fåglar har suttit på den och sett lite fundersamma ut. Är det här något slags nytt boende, kanske dom tänkte !

Idag när jag städade ur den sjöng dom och hejade på från Krikonträdets topp och nu har den fått en ny plats uppe på Ruinen. Färdig att ta emot vårens otåliga kärlekspar som vill sätta bo!


Som avslutning på årets första trädgårdsdag fick öppningen i ruinen ett nytt uttryck ! Åhhhhhhh, vad härligt att få pyssla ute igen !

2 kommentarer:

  1. Lyckliga Du som fått skrota omkring i trädgården idag. Hos mig ligger fortfarande lite snö kvar och det är väldigt blött överallt. Själv fick jag skrota omkring på Trädgårdsmässan hela långa dagen... såå inspirerande. Endorfinerna låg nog som ett skimmer kring hela mig och efter nio timmars vandring till stängningsdags så gav tröttheten sig tillkänna framför allt i fötter och ben. TV-soffan som annars får ge vika för blogg och annat datorjobb fick plötsligt högsta prioritet :)
    Hoppas du får besök av några kärlekspar i holken, det ser ju onekligen inbjudande ut :)
    Ha en skön helg
    Marlene

    SvaraRadera
  2. Hej Marlene !

    Lyckliga Du säger jag som fick skrota runt på trädgårdsmässan och hämta nya idéer ! I år blev det ingen mässa för mig, får ta igen det ett annat år istället !

    Hoppas du fick mycket ny inspiration med dig hem !

    Ha en bra vecka !
    Isa

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa