fredag 14 september 2012

Jättetrevligt celebert besök i växthuset !



I går kväll hade jag ett väldigt trevligt besök i växthuset, nämligen Claus Dalby som nu är ute på resa genom Sverige för att fota växthus till sin kommande växthusbok som kommer ut i början av november.

Gissa om jag var nervös innan ... jag var som en iller överallt och ingenstans innan för att iordningsställa inför fotograferingen .. ni anar inte hur mycket ogräs och skavanker man ser när nervositeten slår till.

Det blev i alla fall väldigt lyckat och Claus visade sig vara en genomsympatisk, glad och trevlig person som var väldigt lättsam och  rolig att prata trädgård med. Det blev kvällsfotografering i växthuset med alla ljus tända och jag hoppas och tror att stämningen gick fram i alla de fina bilder som Claus tog. Det skall verkligen bli spännande att se det färdiga resultatet i boken!

Kvällen avslutades med middag i växthuset och det kändes både märkligt och surrealistiskt men väldigt, väldigt trevligt att sitta med Claus Dalby i MITT växthus och äta middag !

I morse svepte han på nytt in i trädgården vid 9-tiden och regnet vräkte ner från himlen och min stackars perennarabatt visade upp sin sorgligaste min. Jag tror aldrig jag sett landet i ett sånt bedrövligt skick .... mycket var utblommat och t.o.m solhattarna såg ut som dom var färdiga för komposten.

Mitt i regnet och bedrövelsen kände jag ändå att Claus besök gav mig ny energi och inspiration till rabatten och det skall bli så kul att få botanisera i hans bok "Mitt haveliv" i höst och vinter för att få till den där rabatten i mina drömmar !

I kväll skall jag bara vara och smälta de här dagarna !

Ha det så gott alla !
Kram/Isa

26 kommentarer:

  1. Ditt underbara växthus kommer att glänsa i boken! Vad spännande, och vilken upplevelse :). Jätteglad för din skull!! Ha nu en riktigt skön helg. KRAM Marie

    SvaraRadera
  2. Å, så roligt!
    Det kommer alldeles säkert att bli ett jättefint reportage!
    Ska bli SÅ kul att se!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  3. Men va kul att få besök av Claus du ska verkligen känna dig stolt, det blir kul att se boken sen!
    /Madde

    SvaraRadera
  4. Så roligt det kommer bli helt underbart.Ditt växthus är ju så ljuvligt!
    Önskar dig en riktig go helg men flera solskendagar!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt, Isa! Den boken vill vi se!
    Trevlig helg önskar jag dig.
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att han besökte ditt fina växthus
    undrar hur många bloggvänner han kommer att besöka under sin resa
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  7. Hehe Isa, At dømme ud fra din blog, er jeg sikker på at Claus kan fremtrylle nogle dejlige billeder. Jeg kan godt forstå, at du var rundt på gulvet over at få ham på besøg. Tror også at jeg ville have været nervøs og rundtosset, selvom han jo er så afslappet og positiv. Jeg gad godt kunne tappe energi fra samme energikilde som ham :0) Glæder mig til at se resultatet.

    SvaraRadera
  8. Nämen åh ISA vad roligt!!!Klart du var nervös fattas bara bara det danska språket i sig är ju lurigt ;-) o så herrn själv :-)inte vem som helst liksom!
    Så kul!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  9. Inte så konstikt att han kommer till dig som har det så fint. ska bli ett nöje att köpa boken.
    Kram Björklyan

    SvaraRadera
  10. Det var verkligen roligt att höra att Claus besökte ditt växthus! Det kan jag verkligen förstå för det är ju helt underbart, så nätt och smäckert vackert! :) Jag blir glad varje gång jag ser det, stor kram! / Carolin

    SvaraRadera
  11. Grattis vad roligt! Ditt växthus är ju fantastiskt så det är klart det ska vara med:)). Spännande att äta middag med Klaus:)).
    Då är det bara att vänta på boken kommer ut nu då:)).
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Oj, där hittade han helt klart rätt! Klart att ditt härliga växthus ska vara med i en sån samling!
    Ha det fint! /Caroline

    SvaraRadera
  13. Så glad jag är för din skull. Vem skulle inte vara nervös när CD kommer på besök. Gurun! Men din trädgård och ditt växthus är ju så vackert, helt underbart vackert. Ska bli så roligt att få se allt i boken sen.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

  14. Såå kul att du fått
    sånt celebert besök!

    Ditt växthus är ju inget vanligt växthus,det är ett harmonihus!!!

    Stor kram från Helli

    SvaraRadera
  15. Supergrattis! Det är väl verkligen ett erkännande när han kommer till "just" dig?

    Och rabatter kan man inte göra så mycket åt när regnet skvalar och det ser ut som en sörja och det vet givetvis han oxå så var bara stolt och nöjd!

    //Veronica

    SvaraRadera
  16. Wow, wow, wow.... Förstår jag det att du var nervis :-)) Vem skulle inte vara det!!! Ditt fantastiska växthus kommer göra sig så bra i hans nya bok. Ska bli såå roligt att få se när den är klar.

    Stort grattis!!!
    Kram
    CHARLOTTE

    SvaraRadera
  17. Men oj vad kul! Ditt växthus kommer att vara bland de finaste är jag säker på..Det är en dröm att få ett liknande..Måste nog köpa boken när den kommer.
    Kram Ing-Mari

    SvaraRadera
  18. Men så kul....ser fram emot boken.

    Kram

    SvaraRadera
  19. Det var minsann inte illa! Claus Dalby här i närheten, hemma hos dig, i ditt växthus! Ditt fantastiska växthus och köksträdgård är ju väl värda att visa, så det blir säkert jättefint i hans kommande bok.

    Förstår att det måste vara ett visst mått av overklighet att träffa och äta middag med en TV-kändis som man brukar se på andra sidan rutan. Men vilken upplevelse! Hade gärna varit med om en sådan upplevelse... ;-)

    Septemberhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  20. Vilken upplevelse! Förstår att du kommer leva länge på den!
    Men det är förståeligt att han ville till dej och ditt växthus:)

    Trevlig helg, Marie

    SvaraRadera
  21. Du har så fint växthus. Det ska bli spännande att se det i Claus bok.
    Kram och ha en fin helg
    Marita i Heestrand

    SvaraRadera
  22. Vilken otroligt rolig upplevelse du får ta del av.Glad för din skull och även för resten av oss trädgårdstokar som via boken får ta del av ditt underbara växthus...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  23. Så spännande! Ja, ditt växthus är verkligen något i särklass!
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  24. Wow, ett stort GRATTIS till besöket. Spännande att sedan se slutresultatet.
    Du kan vara helt lugn för ditt växthus är fantastiskt vackert och kommer att göra sig fint i hans bok.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  25. Grattis till det! Visst är han en härlig person!
    Skall bli så kul med den boken.
    Ditt växthus platsar bra där.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa